اخبار

کارکنان دانشگاه با هر عنوان و منصبی باید فرایند گزینش را طی کنند

کارکنان دانشگاه با هر عنوان و منصبی باید فرایند گزینش را طی کنند
در روزچهارشنبه اول اردیبهشت 1395 جلسه ای با حضور کارشناسان محترم کارگزینی معاونتها ، مدیریتها و مراکز مختلف دانشگاه ، درمدیریت هسته گزینش به منظور تعامل وهماهنگی بیشتر و یادآوری موادی از قانون گزینش وآئین نامه اجرائی آن که مرتبط با دانشگاه می باشد ، برگزار گردید.
در این نشست جناب آقای حسین فرهادی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان وبیان حدود و اختیارات هسته گزینش درنظام اداری ؛ توجه حضار را به مواردی از قانون وآیین نامه اجرایی گزینش در ارتباط با مسئولیت کارشناسان ذیربط بیان داشتند واظهار نمودند :
اصل بررعایت قانون برای همه کارگزاران نظام به ویژه مدیران است که درصورت عدم رعایت قوانین ومقررات درخود قانون مجازاتهائی درنظر گرفته شده است . درادامه به سؤالات کارشناسان محترم کارگزینی درچارچوب قانون گزینش پاسخ دادندو مقرر گردید به منظور اعمال قانون گزینش درخصوص نیرو های مشمول قانون گزینش واجرای دقیق تبصره 1 ماده 16 قانون گزینش اقداماتی صورت پذیرد. 
درطول جلسه مدیر هسته گزینش به موادی از قانون گزینش اشاره داشتند وتوصیه های لازم به منظور اجرائی نمودن آنها یادآوری کردند . 
تبصره 1ماده قانون 16گزینش
گزینش نیروهای غیر رسمی و غیر ثابت اعم از روزمزد ، قراردادی ، پیمانی و عناوین مشابه ، برعهده هسته گزینش خواهد بود .در هر صورت صدور احکام استخدامی تا مرحله قطعی اعم از رسمی یا ثابت با نظر گزینش خواهد بود در غیر این صورت هر گونه پرداخت وجه غیر قانونی است. 
ماده 23 آئین نامه اجرائی قانون گزینش
ž واحد کارگزینی یا عناوین مشابه اداری در دستگاه مکلف است به محض دریافت نظر گزینش مبنی بر عدم موافقت با ادامه خدمت داوطلب ، نسبت به قطع رابطه استخدامی وی ( و در موارد استخدام رسمی قبل از تبدیل وضع به رسمی قطعی) اقدام نماید. 
ماده 25 آئین نامه اجرائی قانون گزینش
ž واحدهای کارگزینی یا عناوین مشابه اداری در دستگاه موطفند در صورتی که نظریه مثبت هیأت یا هسته نسبت به صدور حکم استخدام قطعی کارمندان آزمایشی اعلام نشده باشد ، حداقل 6 ماه قبل از انقضای خدمت آزمایشی نظر هسته یا هیأت را راجع به صدور حکم استخدامی قطعی آنان استعلام نمایند در غیر این صورت متخلف به مراجع ذیربط معرفی می شود.
ž تبصره 2- واحدهای کارگزینی یا عناوین مشابه اداری در دستگاه موظفند یک نسخه از احکام صادره در هر مقطع از استخدام را به هیأت یا هسته مربوطه ارسال نمایند. 
تبصره ماده 39 آئین نامه اجرائی قانون گزینش
ž هر گونه استفاده از کارکنان شرکتهایی که جهت انجام امور خدماتی طرف قرارداد دستگاههای اجرایی می باشند در مشاغل اداری و کارشناسی ، آموزشی و حساس منوط به تأیید گزینش خواهد بود نحوه بررسی گزینش در مورد اینگونه نیروها بر اساس دستورالعملی خواهد بود که توسط هیأت عالی تنظیم و ابلاغ می گردد.
ž به استناد بخشنامه 2/3697ب مورخ 1388/3/25 درصورت واگذاری هرنوع امور خدماتی به اشخاص حقیقی که جنبه مستمر درطول سال دارد ویا انجام کار توسط اشخاص حقوقی طرف قرارداد که مستلزم حضور کارکنان درمحیط اداره میباشد ،طی مراحل گزینش برای آنان ضروری است . 
ماده 42 آئین نامه اجرائی قانون گزینش
ž بکارگیری مستخدمین رسمی و ثابت که رابطه استخدامی آنان به هر علت قطع شده باشد مستلزم طی مراحل گزینش خواهد بود. 
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید