اخبار

پارک سلامت در کرمانشاه برپاشد

همزمان با نخستین روز هفته سلامت(18 تا 24 فروردین)، نمایشگاهی تحت عنوان پارک سلامت در کرمانشاه افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور فرماندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان در محل پارک شاهد کرمانشاه برگزار شد، دکتر صمد نوری زاد رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن سال نو و هفته سلامت، شعار امسال سازمان جهانی بهداشت را «سلامت در برابر حوادث و بلایا » عنوان کرد.

 دکتر نوری زاد در ادامه به معرفی روزهای هفته سلامت پرداخت و گفت: اولین روز از هفته سلامت به نام « سلامت و همکاریهای بین بخشی در حوادث و بلایا»  دومین روز با عنوان « سلامت و گروه های در معرض خطر در حوادث و بلایا » سومین روز با نام « سلامت و پدافند غیرعامل در حوادث و بلایا» چهارمین روز هفته سلامت با عنوان « سلامت و مشارکت های مردمی در حوادث و بلایا» پنجمین روز به نام « سلامت روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا» روز ششم با عنوان « سلامت محیط در حوادث و بلایا » و روز هفتم نیز به نام « سلامت، ارائه خدمات و تسهیلات در حوادث و بلایا» نام گذاری شده است.

 همچنین در حاشیه مراسم افتتاح پارک سلامت، دکتر مرضیه جوکار مدیر اجرایی این نمایشگاه در گفتگویی با خبرنگار ایسنا، تعداد غرفه های این نمایشگاه را 70 غرفه عنوان و افزود: نزدیک به 500 نفر نیز در این غرفه ها حضور دارند تا به سئوالات شهروندان درخصوص مسائل مختلف پزشکی پاسخ گویند.

 دکتر جوکار هدف از برپایی این نمایشگاه را آموزش دقیق مسائل بهداشتی به مردم عنوان و تصریح کرد: بسیار امیدواریم تا ارائه این آموزشها در زمینه های مختلف بهداشتی باعث بالا رفتن سطح آگاهی عموم شهروندان درخصوص مسئله بهداشت و سلامت شود.

 وی مهمترین خدمات قابل ارائه در نمایشگاه پارک سلامت را ویزیت رایگان پزشک، کنترل فشار خون، اندازه گیری قد و وزن، تست قند خون و خدمات مشاوره ای مانند تغذیه و روانشناسی اعلام و خاطر نشان ساخت: همچنین همه روزه بعداز ظهرها اعضای هیئت علمی دانشگاه در زمینه های مختلف پزشکی آموزشهای لازم را ارائه خواهند داد.

 جوکار با اعلام اینکه در محوطه آزاد پارک شاهد نیز یک بیمارستان آزاد صحرایی وجود دارد، به سایر برنامه های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: طی مدت برپایی این نمایشگاه مسابقات متنوع ورزشی مانند طناب کشی، شطرنج، شمشیر بازی و دارت برگزار خواهد شد.

 گفتنی است: در این نمایشگاه که تا روز 24 فروردین دایر خواهد بود غرفه هایی نظیر مشاوره ترک دخانیات و پیشگیری از اعتیاد، تغذیه و روانشناسی، مشاوره سالمندان، مشاوره تغذیه خانواده، مشاوره پرستاری، مشاوره مامایی و مشاوره بیماریهای خاص وجود دارد.

۱۹ فروردین ۱۳۸۸ ۰۸:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید