اخبار

همه دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار می گیرند

همه دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار می گیرند
مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در مرحله دوم ارتقای سلامت دهان و دندان در استان کرمانشاه تحت پوشش قرار می‌‌گیرند.
محمدرضا فرخی در گفت‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در مرحله دوم طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است، 100 درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند.
مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرحله نخست طرح ارتقای سلامت دهان و دندان 100 ‌‌در‌‌‌‌‌صد دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: 170 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در مرحله نخست وارنیش فلوراید که بیشتر از مناطق روستایی بودند تحت پوشش قرار گرفتند.
فرخی با بیان اینکه طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی برای چندمین بار در استان انجام شده است در حالی که در سطح کشور برای نخستین بار اجرا می‌شود، عنوان کرد: در مرحله نخست طرح ارتقای سلامت دهان بر روی 40 هزار دندان عمل فیشور سیلند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یا شیار پوش دندان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است اقداماتی از جمله کشیدن دندان، ترمیم، فیشور سیلند‌‌‌‌‌‌‌ر و وارنیش دندان برای دهان و دندان انجام می‌‌شود.
فرخی با اشاره به اهمیت وارنیش فلوراید در سلامت دهان و دندان و مقاومت مینای دندان دانش‌آموزان ابتدایی عنوان کرد: براساس قانون طرح 6 ساله در طرح ارتقای سلامت دهان و دندان هر سال دو بار وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی انجام می‌‌شود که سبب کاهش 60 درصدی پوسیدگی دندان در دانش‌آموزان ابتدایی می‌‌شود.
وی با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان 90 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مرحله نخست طرح در حال اجرا است، افزود: در مرحله دوم طرح ارتقای دهان و دندان نیز به 170 هزار دانش‌آموز تحت خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.
مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه برای مادران باردار نیز خدمات سطح دو دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌‌شود، گفت: خدمات سطح یک در  مناطق روستایی توسط بهورز و در شهر نیز توسط کاردان و کارشناس انجام می‌‌شود.
وی با اشاره به فعالیت 17 یونیت سیار خدمات دندانپزشکی فعال در سطح استان، عنوان کرد: از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان برای امسال استقرار 20 کانکس دندانپزشکی با یونیت ثابت برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان در مناطق شهری و روستایی است.
فرخی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار برای کانکسهای دندانپزشکی در نظر گرفته شده است گفت: با تأمین اعتبار تا اوایل مهر ماه این طرح در مناطق محروم به صورت رایگان اجرا شده است و خدماتی از جمله کشیدن و ترمیم دندان، فیشور سیلندر، وارنیش فلوراید و جرم‌گیری انجام می‌شود.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید