اخبار

اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در سال 95 برگزار شد

اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در سال 95 برگزار شد

در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کلیات سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر تصویب شد.

 اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان به ریاست دکتر شاه حسینی معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، دبیری دکتر شکیبا معاون  امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور مدیران ارشد استان، روز سه شنبه بیست ویکم اردیبهشت ماه در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار گردید.

در این کارگروه  آخرین وضعیت آب آشامیدنی در شهرستان‌های اسلام‌آباد‌غرب و  هرسین  توسط دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب شهری بررسی شد. ، همچنین موضوع تعیین تکلیف و شرح وظایف کمیته مبارزه با آبیاری سبزیجات با فاضلاب خام در شهر کرمانشاه مطرح گردید.
از تصمیمات مهم این جلسه تصویب کلیات سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در استان بود.
این سند در بازه زمانی 1394 تا 1404 اجرایی می شود و در راستای اهداف 9 گانه سازمان بهداشت جهانی است.4هدف کشوری دیگر نیز فراتر از برنامه های جهانی به عنوان الحاقیه در آن لحاظ شده است.  هدف از تهیه این سند التزام کشور به کاهش 25%مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر منتسب به آن ها تا سال 2025 می باشد .
و هدف کلی آن کاهش بار قابل پیشگیری و قابل اجتناب ابتلا، مرگ و میر و ناتوانی ناشی از بیماری های غیرواگیر با استفاده از همکاری چندبخشی و هماهنگی در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی است .
 همچنین مقرر گردید کلیه جلسات مربوطه به ریاست معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری برگزار گردیده و در راستای عملیاتی نمودن سند مذکور، تمامی ادارات مرتبط بصورت ویژه همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند .

همچنین مدیر  کنترل کیفی  وبهداشت آبفا نیز از عملکرد معاونت امور  بهداشتی تقدیر کرده وگفت در استان کرمانشاه تعامل سازنده ای بین شرکت  آب وفاضلاب شهری ودانشگاه علوم پزشکی وجود دارد .

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید