اخبار

کرمانشاه به یکی از قطب های تربیت پزشک متخصص تبدیل می شود

کرمانشاه به یکی از قطب های تربیت پزشک متخصص تبدیل می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه به زودی تمام رشته های تخصصی پزشکی در کرمانشاه تدریس خواهد شد، گفت: کرمانشاه به یکی از قطب های تربیت پزشک متخصص در کشور تبدیل می شود.
دکتر حسین کریم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از سال گذشته سه رشته تخصصی ارتوپدی، پوست و طب اورژانس در کرمانشاه راه اندازی شد و امسال نیز رشته های چشم، گوش، حلق و بینی، رادیولوژی و پزشک خانواده نیز به لیست رشته های تخصصی کرمانشاه اضافه خواهد شد.
وی افزود: با افزودن این رشته ها می توانیم بگوییم که تمامی رشته های تخصصی پزشکی را در کرمانشاه تدریس می کنیم و به قطبی برای تربیت پزشک تخصصی تبدیل خواهیم شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: بلافاصله پس از تکمیل رشته های تخصصی به سراغ تقویت رشته های فوق تخصصی خواهیم رفت.
کریم با بیان اینکه زیرساخت های آموزشی در کرمانشاه فراهم است، گفت: اکنون سه رشته فوق تخصصی در کرمانشاه تدریس می شود که این رشته ها در کوتاه مدت به هشت رشته افزایش پیدا می کند.
وی تصریح کرد: وجود رشته های تخصصی و فوق تخصصی در استان زمینه را برای توسعه توریسم درمانی فراهم می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، تشکیل تیم های پزشکی چند رشته ای را نیز جز اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: به دنبال تشکیل تیم هایی هستیم که چند متخصص به صورت هم زمان کارهای درمانی و جراحی های تخصصی را انجام دهند.
* اجرای 250 پروژه پزشکی در کرمانشاه
کریم در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به دنبال تقویت زیرساخت های پزشکی در کرمانشاه هستیم، گفت: در 2 سال گذشته توانستیم 250 پروژه و طرح درمانی را در استان شروع کنیم.
وی افزود: پیش از شروع طرح تحول سلامت تنها یک دستگاه سی تی اسکن در کرمانشاه کار می کرد اما در سال گذشته توانستیم هشت دستگاه سی تی اسکن به تجهیزات بیمارستانی استان اضافه کنیم.
* راه اندازی دستگاه انژیوگرافی بیمارستان امام علی (ع)
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد که به تازگی دستگاه انژیوگرافی پیشرفته بیمارستان امام علی (ع) نصب و راه اندازی می شود.
کریم افزود: به زوی سه دستگاه ام ار ای نیز به تجهیزات بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه خواهد شد.
وی وعده داد که با توجه به برنامه های در دست اجرا بیمارستان های استان کرمانشاه از نظر مسائل زیرساختی بسیار پیشرفت خواهند کرد.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید