اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ترکیه در کرمانشاه بیمارستان می سازد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ترکیه در کرمانشاه بیمارستان می سازد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد که براساس قرارداد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با استانداری کرمانشاه، بیمارستان هزار و 500 تختخوابی کرمانشاه با همکاری یک شرکت سرمایه گذاری از کشور ترکیه ساخته خواهد شد.

دکتر حسین کریم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه این بیمارستان در کمربندی غربی کرمانشاه احداث می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های ترک در زمینه ساخت بیمارستان تجربه خوبی دارند، افزود: براساس توافق نامه ای که بین استانداری کرمانشاه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد شده است، شرکت ترک به زودی کار مطالعاتی خود برای احداث بیمارستان را آغاز می کند.

* کار ساخت بیمارستان 540 تختخوابی آغاز می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همچنین اعلام کرد که عملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه نیز تا پایان اردیبهشت توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

کریم، وضعیت بیمارستان های کرمانشاه را نامناسب دانست و گفت: اکثر بیمارستان های استان مربوط به دهه های 40 و 50 است و دچار فرسودگی شده اند.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده بهینه از بیمارستان های استان کرمانشاه هستیم، اظهار داشت: تاکنون توانسته ایم، بیمارستان های فارابی و معتضدی را به بیمارستان های مدرن تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا پایان امسال بیمارستان های طالقانی و امام علی (ع) را به حداکثر بهره وری می رسانیم و بخش های اورژانس، ای سی یو و بلوک های زایمانی را گسترش می دهیم.

* توسعه بیمارستان های شهرستان ها

کریم، با بیان اینکه توسعه بیمارستان های شهرستان ها هم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است، اعلام کرد: بیمارستان 64 تختخوابی صحنه مراحل پایانی خود را طی می کند و تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان صد تختخوابی اسلام آبادغرب نیز تا آخر شهریور آماده استفاده خواهد شد و یک دستگاه ام ار آی و اتاق عمل مجهز در این بیمارستان راه اندازی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه بیمارستان پاوه نیز امسال افتتاح می شود، گفت: مرحله نخست بیمارستان ثلاث باباجانی نیز افتتاح شده و مرحله های دوم و سوم آن نیز آماده واگذاری به پیمانکار است.

به گفته کریم، اکنون کار ساخت مرحله دوم بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب نیز آغاز شده است. 

هم اکنون دو هزار و 300 تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه وجود دارد که باید به 6 هزار تخت افزایش یابد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید