اخبار

احداث واحد مدیریت سکته مغزی در بیمارستان امام رضا (ع)

احداث واحد مدیریت سکته مغزی در بیمارستان امام رضا (ع)
واحد مدیریت سکته حاد مغزی در بیمارستان امام رضا (ع)بعنوان تنها مرکز در استان با تیم تخصصی متشکل از نیروهای اموزش دیده در این زمینه وپزشکان مغز واعصاب شروع بکار کرد .
دکتر سروش در مصاحبه با خبرنگاران صداو سیمای مرکز زاگرس با اشاره به مطلب فوق گفت: تلاش می شود بیماران سکته مغزی در اولین فرصت بدون فوت وقت توسط خانواده یا تماس با فوریتها به بیمارستان امام رضا (ع)منتقل شوند تا عوارض سکته مغزی حاد به حداقل برسد.
وی افزود سکته حاد مغزی حاصل سبک زندگی ناسالم است و بناداریم با آموزشهای فراگیر و در نظر گرفتن رژیم غذایی سالم وفعالیت فیزیکی مناسب میزان بروز سکته راکاهش داده و اگر سکته ای اتفاق افتاد برای پیشگیری از سکته مجدد و افزایش کیفیت زندگی در بخشهای باز توانی بحث ارتقاء سبک زندگی یا اصلاح سبک زندگی را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه 17 میلیون نفر در جهان سکته مغزی می کنند که یک سوم بدلیل عوارض ناشی از سکته می میرند گفت :در ایران صدو پنجاه نفر در هر صد هزار  نفر دچار سکته مغزی می شوند که بطور میانگین 300نفر در ایران روزانه به این عارضه دچار می شوند.
یک متخصص مغز واعصاب نیز دراین خصوص گفت :آمار سکته مغزی بسیار نگران کننده است و از همه شهروندان می خواهم  به محض دیدن علایمی مانند اختلا ل عملکرد و یا ضعف عضلات  صورت  ،دستها و تکلم در خود و یا نزدیکان سریعا به بیمارستان امام رضا (ع)مراجعه کنند .
دکترساری اصلانی اضافه کرد در بحث مدیریت سکته حاد مغزی زمان برای ما بسیار حیاتی است چراکه با تزریق آمپولی ضد لخته با نا م اختصاری TPA  در طی چهار ونیم ساعت بعد ازسکته مغزی   می توان شاهد بهبودی در همان ابتدا ویا ماههای بعد بود .
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید