اخبار

اجرای موفق برنامه پرونده الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه

اجرای موفق برنامه پرونده الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  ، استان کرمانشاه در زمینه ورود خدمات به سامانه نرم افزاری سیب موفق به کسب رتبه 8 کشوری شد.

دکتر خسروی مدیر گروه آمار واطلاعات مرکز مدیریت شبکه در اجلاس معاونین بهداشتی سراسر کشور در خصوص برنامه پایش وارزشیابی  سال 95 با اشاره به هماهنگی وپایش اجرای برنامه سیب در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه ورود خدمات به سامانه نرم افزاری سیب (سامانه یکپارچه سلامت) تقدیر کرد.

در این سامانه یکپارچه سلامت که کمتر از دو ماه از اجرایی شدن آن در استان کرمانشاه می گذرد تمام سوابق وخدمات بهداشتی فرد در این سامانه براساس کد ملی فرد ثبت می شود و بر اساس آمارها از ابتدای سال تا کنون بیش از 122هزار خدمت در این سامانه ثبت گردیده که شهرستانهای جوانرود وهرسین در این خصوص پیشتاز اند.

بر اساس این برنامه در هر شهرستان افراد تحت پوشش مراکز یا خانه بهداشت به واحد مربوطه مراجعه و خدمات به صورت الکترونیک ثبت می شود و در این راستا سامانه با توجه به طراحی های انجام شده نسبت به مشخص کردن ادامه ارائه خدمات مثلا ارجاع به پزشک یا پیگیری توسط خود مراقب سلامت با ذکر تاریخ و نوبت دهی به طور هوشمند اقدام می کند.

با توجه به بارگذاری جمعیت روستایی در سامانه در زمان کمتری خدمات قابل ارائه می باشد و در آینده با حذف فرمهای دستی کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش می دهد ضمن اینکه بستر را برای استخراج شاخص های مورد نیاز بهداشتی مهیا می سازد.




 




 

۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید