اخبار

صبحانه در ایام امتحانات فراموش نشود

صبحانه  در ایام امتحانات فراموش نشود
دانش آموزان مصرف صبحانه را در ایام امتحانات فراموش نکنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه این معاونت در خصوص تغذیه دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات در مصاحبه با خبرنگار صدا وسیمای استان  گفت : لازم است در این مدت همچنان تعادل و تنوع غذایی مثل سایر ایام سال رعایت شود و مخصوصا صبحانه در روزهای امتحانی به عنوان وعده غذایی اصلی باشد و مواد غذایی که به عملکرد ذهنی بهتر کمک می کنند مثل شیرکم چرب و تخم مرغ که منبع پروتئینی خوبی است یا پنیر و گردو و خیار و گوجه استفاده نمایند.
وی تاکید کرد به طور کلی در ایام امتحانات از مصرف مواد غذایی پرحجم و سنگین خودداری کنند چون فرد را دچار خواب آلودگی می کند.
همچنین بهتر است وعده های غذایی به صورت صبحانه، نهار ،شام و دو میان وعده باشد البته با حجم کمتر.
این کارشناس تغذیه افزود بهترین نوشیدنی آب سالم است و  مصرف زیاد چای ، نسکافه  و قهوه توصیه نمی شود چون مصرف زیاد این نوشیدنی ها باعث از دست رفتن آب بدن می شود.
استفاده از یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب به خصوص زمانی که فرد صبح امتحان دارد به آرامش و خواب بهتر کمک می کند و در کاهش اضطراب نیز مؤثر است.
ایشان در خاتمه افزود برای میان وعده ها هم از مغزها مثل پسته و بادام و ...استفاده و از خوردن تنقلات مثل چیپس و پفک خودداری شود.  
۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید