اخبار

دکتر کریم : تشکیل شورای نظارت بر درمان راهگشای حل مشکلات زیادی می شود

دکتر کریم : تشکیل شورای نظارت بر درمان راهگشای حل مشکلات زیادی می شود

 ریاست دانشگاه علوم پزشکی در جلسه هم اندیشی طب و قضا که با حضور دادستان استان ، معاونین دادستان و جمعی از مسئولان قضایی استان ، ریاست دفتر حقوقی دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در سالن بوستان تشکیل شد گفت: بسیاری از مشکلات ما در بخش درمان که نیاز به یک انسجام کلی دارد با طراحی شورای نظارت بر درمان حل می شود.

دکتر حسین کریم گفت: این شورا که در سال 94 اساسنامه آن تشکیل و اولین جلسه آن برگزار شده است از نظام پزشکی ، درمان ، نماینده بیمه ها و نماینده بخش خصوصی و همه ذینفعان تشکیل گردیده است و در آن مهمترین معضلات درمانی استان مطرح می شود و با هم اندیشی و همفکری راهکارهای مناسب ارائه می گردد. همچنین این شورا می تواند یک الگوی کشوری باشد و جمع این افراد یک ضمانت اجرایی خواهند داشت. 

وی ضمن بیان تلاش دانشگاه برای ارتقاء خدمات کیفی گفت: بحث تحول سلامت  در استان به سمت آموزش هم رفته است بگونه ای که ما در سال گذشته مجوز 6 رشته تخصصی را گرفته ایم که از جمله آنها رشته های بسیار لوکس ارتوپدی ، طب اورژانس ، پوست و  گوش و حلق و بینی می باشد که امیدواریم بزودی موفق به اخذ رشته چشم و پزشکی خانواده و در طی یکی دوسال آینده رشته فوق تخصصی و فلوشیب باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: قبلاً خرید دارو و تجهیزات ما به صورت فله ای بوده اما هم اکنون با متمرکز کردن خرید و حذف سایر سیستم های خرید توانسته ایم ده ها میلیارد صرفه جویی در دانشگاه داشته باشیم.

دکتر کریم با اشاره به اینکه بحث مناقصات دانشگاه با نظارت دقیق همکاران بازرسی  در دست انجام است گفت: 102 پایگاه بهداشتی در دست مناقصه است که کل مردم استان را زیر سیستم بهداشتی قرار می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن نوید ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در محدوده کمربندی غربی گفت: ساخت شهرک سلامت می تواند در بافت منطقه خودبخود تغییرات اساسی ایجاد کند. 

دکتر کریم گفت: برای رفع شلوغی پارکینگ از سال 91 هیچگونه مجوزی برای هیچ پزشکی صادر نگردیده و مطمئن هستیم با ساخت کلینیک های مختلف دغدغه پارکینگ ازبین خواهد رفت. 

 

۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید