اخبار

5 عامل اصلی مرگ و میر در کشور

بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال، بیماریهای قلبی- عروقی شایعترین علت مرگ و میر در سال 88 است.
5 عامل اصلی مرگ و میر در کشور
بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال در سال 88، پنج علت اول مرگ و میر در کشور به ترتیب بیماریهای قبلی و عروقی، سوانح و مسمومیت ها، سرطان ها و سایر تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و بیمارهای عفونی و انگلی است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کل کشور گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال، بیماریهای قلبی- عروقی شایعترین علت مرگ و میر در سال 88 است.

به گزارش ایلنا ابراهیم رشیدی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال در سال 88، پنج علت اول مرگ و میر در کشور به ترتیب بیماریهای قبلی و عروقی، سوانح و مسمومیت ها، سرطان ها و سایر تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و بیمارهای عفونی و انگلی است.

او توضیح داد: بررسی ها نشان می‌دهد ، علت مرگ و میرها نسبت به 10 تا 20 سال گذشته تغییر کرده است، مثلا در گذشته بیماری های انگلی و عفونی در رتبه بالاتری قرار داشت و افراد بیشتری بر اثر این گونه بیماری ها از بین می رفتند اما اکنون در رتبه پنجم قرار دارد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کل کشور ادامه داد: از آنجایی که طول عمر زندگی در ایران هم افزایش یافته است و بیماری های قلبی و عروقی نیز بیشتر در سنین بالا اتفاق می افتد، بیماری های قلبی و عروقی به عامل اصلی مرگ و میر در کشور تبدیل شده است.

3/39 درصد مرگ‌های کشور ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است که 5/19 درصد ناشی از سکته قلبی، 3/9 درصد به علت سکته مغزی، 1/3 درصد به علت فشارخون بالا و بقیه به علت سایر بیماری‌های قلبی عروقی است.
 
۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید