اخبار

مدارس مروج سلامت در استان کرمانشاه افزایش می‌‌یابند

مدارس مروج سلامت در استان کرمانشاه افزایش می‌‌یابند
مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت استان کرمانشاه گفت: مدارس مروج سلامت در شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه افزایش می‌‌یابند.
مهوش کر‌‌‌‌‌‌‌می در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه 635 مدرسه مروج سلامت در سطح استان وجود دارد اظهار داشت: 49 مدرسه مروج سلامت در مهرماه سال تحصیلی آینده به مجموع مدارس مروج سلامت موجود اضافه می‌‌شوند.
مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وجود 14 روستای سالم در شهرستان‌های این استان افزود: مدارس مقاطع مختلف در روستاهای سالم نیز از ابتدای سال تحصیلی آینده به مدارس مروج سلامت اضافه می‌شوند.
کر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می با بیان اینکه مدارس مروج سلامت الگو مناسبی برای سایر مدارس هستند عنوان کرد: در برنامه مدارس مروج سلامت بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده مدارس ارزیابی شده و از نظر جنبه‌‌های مختلف سلامت و بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرند.
وی با اشاره به اجرای برنامه مروج سلامت در مدارس مقاطع مختلف اظهار کرد: از مجموع کل مدارس مروج سلامت 70 مدرسه تمامی شاخص‌های برنامه مروج سلامت را کسب کرده که  در ارزیابی‌های بهداشت و سلامت دارای پنج ستاره هستند و در آینده این تعداد افزایش می‌‌یابد.
مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به سنجش نوآموزان افزود: برنامه سنجش نوآموزان از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود که در این زمینه 29 پایگاه سنجش نیز به منظور غربالگری و واکسیناسیون نو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ارتقای مفاهیم سلامت در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف اصلی برنامه مروج سلامت است و گروه هدف اولیا، کارکنان و دانش‌آموزان هستند که نسبت به اهداف برنامه مدارس مروج با آموزش‌های لازم توجیه می‌شوند.
۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید