اخبار

صبح روز تعطیل نشست دوم حرکت به سمت راه اندازی دانشگاه نسل سوم برگزار شد

صبح روز تعطیل نشست دوم حرکت به سمت راه اندازی دانشگاه نسل سوم برگزار شد
دومین جلسه دانشگاه نسل سوم با حضور  دکتر کریم در سالن جلسات مرکز رشد برگزار شد.

در این جلسه پس از گزارش دکتر محمود امیری مدیر فناوری و رییس مرکز رشد درباره عملکرد مرکز رشد و بازخورد گرفته شده از برگزاری جلسات متعدد از اساتید دانشگاه درباره دانشگاه نسل سوم ؛ دو تن از دانشجویان انجمن دانشجویی فناوری هدف، اقدامات انجام شده و برنامه های آتی خود را اعلام کردند. سپس بخش اصلی جلسه با ارائه گزارش دوم آقای مهندس امیری درباره دانشگاه ملی سنگاپور آغاز شد که این گزارش 100 دقیقه ای با استقبال حاضرین در جلسه روبه رو شد.

مهندس امیری ضمن تشریح دقیق اقدامات انجام شده و نیز بررسی جز به جز دلایل پیشرفت دانشگاه ملی سنگاپور، دلایل موفقیت این دانشگاه را، به عنوان نمونه یک دانشگاه نسل سوم بیان کرد که به طور مشخص نحوه تحول سازمانی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 

بعد از ارایه گزارش، رییس دانشگاه ضمن ابراز خشنودی و تشکر از مجموعه مرکز رشد اظهار داشت: هدف من از اصرار بر حضور دانشجویان در این گونه جلسات، آن اعتقاد و باوری است که اینجانب به دانشجویان به عنوان آینده ساران دانشگاه دارم. 

دکتر کریم افزود: من از همه دانشجویان و اساتید درخواست می کنم از هر رسانه ای که فضای یأس و نا امیدی در آنها ایجاد می کند جدأ پرهیز کنند و همان طور که دانشگاه ملی سنگاپور و حتی خود کشور سنگاپور در شرایط بسیار بدی به سر بردند اما نا امید نشدند و با استفاده از نیروهای توانمند و به واقع کارشناس توانستند در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. 

دکتر کریم گفت: ما از اصولی که دانشگاه ملی سنگاپور برای پیشرفت بهره برد حتمأ استفاده می کنیم به ویژه در بحث بهره وری و شیوه صحیح برنامه ریزی که متاسفانه ازآن غفلت شده است. اما نباید فراموش کنیم که به پیشرفت دست پیدا  نمی کنیم مگر آن که همه دوستان پای کار بیایند و احساس وظیفه کنند و در عین حال نا امید نباشند. 

لازم به ذکر است در این جلسه خانم دکتر اسلام پناه رییس بنیاد نخبگان استان، دکتر محمدرضا سعیدی، دکتر بهروز حمزه معاون تحقیقات و نیز حجت الاسلام والمسلمین افشار زاده نجفی رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری حضور داشتند و هریک نکاتی را یادآوری کرد.

دکتر اسلام پناه گفت: قبل از هر چیز باید به دانشگاه علوم پزشکی تبریک گفت که چنین مسئولینی دارد که حتی در روزهای تعطیل که تقریبا همه شهر تعطیل است دست از تلاش و کوشش برنمی دارند و این چنین با علاقه پای کار هستند.

دکتر سعیدی نیز ابراز نمودند دوستان ما در مرکز رشد زحمات زیادی کشیده اند و من از هرگونه تلاش برای کمک به پیشبرد اهداف این مجموعه کوتاهی نمی کنم .

هم چنین حاج آقا افشارزاده نیز با اشاره به آیات قرآن مبنی بر ضرورت تلاش صحیح  و سنجیده، افزود:  آنچه باعث پیروزی و موفقیت سنگاپوری ها شد تلاش با برنامه درست و حساب شده و روحیه خستگی ناپذیرسنگاپوری ها بود.

دکتر حمزه نیز با تأیید صحبت های سایرین نکاتی را درباره استفاده بهتر از تجارب بین المللی ابراز نمود.

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید