اخبار

نظارت های بهداشتی در رمضان تشدید می شود

نظارت های بهداشتی در رمضان تشدید می شود

 کارشناس مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه ضمن بیان برنامه های مرکز بهداشت کرمانشاه در ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت بر اماکن تولید و عرضه مواد غذایی از شهروندان خواست نسبت به تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری اجناس ، مهر استاندارد و آرم سیب سلامت ، بسته بندی سالم اجناس در هنگام خرید توجه ویژه ای داشته باشند.

مهندس خدادادیان در خصوص برنامهای واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در ماه مبارک رمضان چندین صنف بیشتر مورد توجه هستند از جمله قنادیها ، کبابی و حلیم پزی ، مرغ فروشی ها ، نانوایی ها و آشپزخانه ها و فروشگاههای بزرگ که نظارت بر این اماکن تشدید می شود . در خصوص اماکن عمومی مثل مساجد ، تکیه ها و دارالقرآن ها هم با توجه به مراجعات زیاد مردم نظارت بیشتری صورت می پذیرد
وی افزود: کار نمونه برداری از مواد غذایی تولید شده در مراکز تهیه و توزیع و بخصوص زولبیا و بامیه به صورت منظم تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود . در این خصوص هماهنگی لازم با تعدادی از ادارات از جمله تعزیرات حکومتی ، دستگاه قضایی ، آزمایشگاه مواد غذایی و صنعت ، معدن و تجارت صورت می پذیرد ونسبت به تشکیل گشتهای مشترک از طریق اتاق اصناف و اتحادیه نانوائیها جهتنظارت بر نانوائیها و همچنین نظارت بر سایر اماکن با اتحادیه مربوطه و اداره تعزیرات و اتاق اصناف گشتهای مشترک صورت می پذیرد .
ایشان در ادامه خاطر نشان ساخت: در این ماه تهیه نذورات و آش زیاد می شود لذا توصیه ما این است که مردم عزیز به چند نکته اساسی توجه نمایند و آنها را رعایت کنند . اول اینکه : مواد اولیه مورد نظر جهت تهیه آش نذری خود را از اماکن معتبر خریداری نمایند و به شرط بسته بندی ، مهر استاندارد و آرم سیب سلامت و همچنین تاریخ تولید و مصرف ماده اولیه توجه نمایند و به هیچ عنوان از مواد اولیه مشکوک استفاده نکنند . دوم اینکه : از ابزار وسایل پخت و پز مناسب و بهداشتی جهت تهیه غذای نذری خود استفاده نمایند . سوم اینکه : محلی که در آن غذای نذری درست می کنند تمیز و بهداشتی باشد و از نظر ساختاری بدون مشکل باشد . چهارم اینکه رعایت بهداشت فردی توسط افرادی که در کار تهیه هستند صورت پذیرد .

مهندس خدادادیان همچنین در خصوص ظروف یکبار مصرف و مورد استفاده در نذورات بیان داشت:مردم حتما" ظروف یکبار مصرف خود را از مکانهای معتبر خریداری نمایند و ترجیحا" از ظروف برپایه گیاهی و سلولزی استفاده کنند و برای مواد غذایی و خوراکی داغ به هیچ عنوان از ظروف یکبار مصرف شفاف استفاده نکنند .
خدادادیان درتوصیه های لازم به همشهریان عزیز در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: توصیه ما به مردم در این ماه مبارک این است که حتما" کلیه خریدهای خود را از اماکن مجهز و به طور مستقیم از صنف مربوطه خرید نمایند و از هرگونه خرید از افراد دوره گرد و دستفروشان فقط به صرف قیمت کمتر خرید نکنند زیرا قطعا" اینگونه مواد غذایی از نظر بهداشتی مشکل داشته و خطرناک می باشند جداً خودداری نمایند و در رعایت مسائل بهداشتی و کنترل مواد خوراکی مصرفی خود دقت لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اسرع وقت با شماره 190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند .

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید