اخبار

فعالیت 250 داروخانه در استان کرمانشاه

فعالیت 250 داروخانه در استان کرمانشاه
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از فعالیت حدود 250 داروخانه در سطح استان خبر داد و گفت: شهروندان برای استفاده از دارو با دکتر داروساز یا مسؤول فنی داروخانه مشورت کنند.
امید عبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مصرف خود‌سرانه دارو عامل اصلی بروز اختلالات در سیستم ایمنی بدن می‌شود و همچنین مصرف بی‌رویه آن عاملی مهم برای تهدید سلامتی است.
وی با بیان اینکه شهروندان برای استفاده از دارو باید با دکتر دارو‌ساز یا مسؤول فنی داروخانه مشورت کنند‌، افزود: مشاوره با دکتر داروساز در داروخانه‌ها می‌تواند عوارض بیماری را به حداقل برساند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به تمایز پوشش لباس بین داروخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: بین مسؤول فنی داروخانه و پرسنل تمایز پوشش وجود دارد به این معنا که تنها داروساز پوشش سفید دارد و بقیه پوششی متمایز دارند و بیماران بهتر می‌توانند اطلاعات را از شخص داروساز بگیرند.
* هیچ داروی چینی درشبکه رسمی داروی کشور وجود ندارد
این مسؤول تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها را به صورت خودسرانه یکی دیگر از مشکلات شهروندان دانست و تصریح کرد: نگرانی که در ارتباط با پنی‌سیلین 1200 مبنی بر اینکه چینی است کذب اعلام می‌شود چرا که در شبکه رسمی داروی کشور هیچ داروی چینی وجود ندارد.
عبدی با بیان اینکه 250 داروخانه در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند، گفت: شهروندان در صورتی هرگونه شکایتی می‌توانند با شماره 34302513 تماس بگیرند و مشکل خود را اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید