اخبار

پایان پارک پرخاطره سلامت

مراسم اختتامیه نمایشگاه پارک سلامت کرمانشاه، عصر دوشنبه (24 فروردین) در محل پارک شاهد کرمانشاه برگزار و این نمایشگاه پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان داد.

 در مراسم اختتامیه این نمایشگاه دکتر صمد نوری زاد رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، برپایی نمایشگاه سلامت را در افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشت و سلامت بسیار مؤثر دانست.

دکتر نوری زاد تصریح کرد: برپایی نمایشگاه پارک سلامت و استقبال چشمگیر مردم از آن نشان داد بحث سلامت از اهمیت زیادی در نزد عموم برخوردار است و امیدوارم در سالهای آینده این نمایشگاه با کیفیت بالاتری برگزار شود.

  وی از تمام افراد و سازمانها و دوایر دولتی که در برپایی بهتر پارک سلامت تلاش کردند، قدردانی کرد. 

 دکتر فیض اله منصوری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت استان کرمانشاه نیز برپایی پارک سلامت را گامی بلند در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: هدف اصلی از برپایی نمایشگاه آشنایی افراد جامعه با مسائل بهداشتی و توجه جدی تر آنان به بحث سلامت بود که خوشبختانه توانستیم به اهداف مدنظر دست یافته و با انگیزه های بیشتری درصدد برپایی این چنین نمایشگاه هایی در سطح استان باشیم.

 منصوری با مقایسه پارک سلامت امسال نسبت به سال گذشته، گفت: نمایشگاه امسال خوشبختانه از لحاظ کیفیت نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشت، به گونه ای که غرفه ها از 20 غرفه به 62 غرفه افزایش یافته و فضای نمایشگاه نیز سه برابر سال گذشته بود.

 وی افزود: از لحاظ کیفیت نیز سعی شد تا نسبت به سال گذشته عملکرد مناسبتری داشته باشیم و غرفه های حاضر خدمات مناسبتری را به شهروندان ارائه دهند که با توجه به استقبال چشمگیر مردم به نظر می رسد در این راه موفق بوده ایم.

 منصوری با اعلام اینکه غرفه های موجود در نمایشگاه پارک سلامت خدمات ارزنده ای را به عموم مردم ارائه داده اند، به برخی از آنها اشاره کرد و گفت: در مدت برپایی نمایشگاه پارک سلامت 2115 نفر توسط پزشک بصورت رایگان ویزیت شدند، از 4311 نفر تست فشار خون به عمل آمد، به 243 نفر مشاوره تغذیه ارائه شد و 444 نفر نیز از مشاوره های روانشناسی بهره مند شدند.

 وی در خاتمه استقبال مردم از نمایشگاه پارک سلامت را بسیار مناسب ارزیابی و خاطرنشان ساخت: حضور پرشور و گسترده مردم غیر قابل پیش بینی بود و این حضور نشان داد که مسئله سلامت برای مردم بسیار مهم می باشد.

 همچنین به گفته دکتر مرضیه جوکار دبیر اجرایی نمایشگاه پارک سلامت، به طور میانگین روزانه حدود 3000 نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل آورده اند.

 در پایان از سازمانها و نهادهای دولتی که در برپایی پارک سلامت نقش داشتند با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 نمایشگاه هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین در محل پارک شاهد کرمانشاه دایر بود.

۲۵ فروردین ۱۳۸۸ ۱۱:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید