اخبار

دکتر هاشمی: با وجود سنگ اندازی ها طرح تحول با قدرت ادامه پیدا می کند

دکتر هاشمی: با وجود سنگ اندازی ها طرح تحول با قدرت ادامه پیدا می کند

دکتر سیدحسن هاشمی با بیان چگونگی تصویب طرح تحول در دولت تدبیر و امید گفت: این طرح با وجود عدم تحقق منابع همچنان ادامه پیدا می کند.

دکتر سیدحسن هاشمی که امروز در حاشیه سفر هیأت دولت به کرمانشاه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری دانشگاه حاضر شده بود با بیان وضعیت نابسامان کشور در حوزه بهداشت و درمان گفت: یکی از اصلی ترین نارضایتی های مردم در دوران گذشته در بخش درمان بود که امروز این حوزه یکی از شاخص های افزایش رضایتمندی مردم کشور است .

وی وزارت بهداشت را براساس نظر سنجی های معتبر انجام گرفته دارای بالاترین میزان رضایت مردمی عنوان کرد و گفت: نه تنها این طرح متوقف نمی شود بلکه به دنبال افزایش هرچه بیشتر مردم از خدمات سلامت هستیم.

دکتر هاشمی افزود: قبل از طرح تحول فقط 5 درصد پزشکان اعزامی به مناطق در مراکز دولتی می ماندند اما اکنون 100 درصد آنان در مراکز دولتی مشغول به کار هستند که با کاهش فرانشیز ، بیمه همگانی و غیره موجب افزایش رضایت مردم شده است.

وی به تنگناهای دولت برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هیچکدام از منابع طرح تحول شامل یارانه ثروتمندان و 10 درصد هدفمندی یارانه ها محقق نشد و علاوه برآن هزینه های غیر قابل پیش بینی بیشتری نیز به طرح تحول تحمیل شد که اجرای این طرح را با چالش مواجه کرد اما حمایت جدی دکتر روحانی و دستورات پی درپی ایشان به اعضای کابینه برای ادامه طرح تحول این طرح را پابرجا نگه داشته و امیدواریم مجلس جدید با تخصیص منابع پایدار طرح تحول را مستحکم تر کند .

وی با اشاره به ناهماهنگی های موجود از عقب افتادن پرداخت های آنان انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مناسب مشکلات موجود حل شود.

دکتر هاشمی ضمن استقبال از افزایش بیمه شدگان از چهار میلیون پیش بینی شده به هفت میلیون و نیز افزایش ارزش این دفترچه ها گفت: امیدواریم با اختصاص منابع مشکل بودجه ای وزارت بهداشت حل شود و طرح با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی همچنین اظهار داشت: کاهش تورم ، اجرای برجام و طرح تحول سلامت سه کار بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید است که درحافظه تاریخی ایران ثبت خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: کرمانشاه با وجود عقب ماندگی هایش جزء معدود استانهایی است که فرصت توسعه بالایی دارد و موقعیت ژئو پولتیک آن نیز به برطرف شدن نابرابری ها کمک می کند.

۲۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید