اخبار

استاندار کرمانشاه: مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است

استاندار کرمانشاه: مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است

استاندار کرمانشاه در آغاز کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت که صبح امروز در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت: بحران لازمه هر فرد و جامعه ای است که با مشخصات طبیعی کشور ما که در منطقه نیمه خشک قرار گرفته ایم رخدادی اجتناب ناپذیر است.

وی به بحران وضع آب اشاره کرد و افزود: متوسط بارندگی در سطح جهان 800 میلیمتر است که در کشور ما این میانگین به 240 میلیمتر می رسد که این امر ما را جزء کشورهای کم باران با ضریب تبخیر بالا قرار داده است.

 استاندار کرمانشاه که به عنوان رئیس اول کنگره سخن می گفت اظهار داشت: اتفاقاتی مثل وجود ریزگردها ، آتش سوزی ها ، طوفان و سیل همه در نتیجه خشک شدن زمین است که بحرانی جدی به حساب می آید.

وی به اهمیت مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه باید بحران را پیشگیری کرد مدیریت بحران بسیار مهم بوده و آثار زیانبار بحران را کم می کند. از آنجائیکه بحران ها  دو نوع قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی هستند ما هنوز نتوانسته ایم در کشور برای مسائل بحرانی پیش بینی شده مدیریت خوبی داشته باشیم و آسیب های متعدد فراوانی در این بخش داریم به طوری که منابع مان به درستی و معطوف به اهداف مشخص هزینه نمی شود.

دکتر رازانی بااشاره به اینکه طبع بشر محاسبه گر هزینه و فایده است گفت: بشر خردمند با بالا رفتن هزینه ها باید راهی برای کاهش آن و دسترسی راحت تر به هدف انتخاب کند ما هنوز در وسط راه توسعه قرار داریم و اقتصاد مقاومتی را باید هدفی برای پیشرفت این  راه  بدانیم.

رازانی این کنگره را اقدام مفید و پرباری برای مقابله با بحران دانست و گفت: امیدواریم ایده های خوبی که در این کنگره توسط صاحب نظران با ارائه مقاله داده می شود آغاز راهی باشد برای مطرح شدن در کارگروه های کارشناسی شده تا درنتیجه آن به راه کارهای مفیدی درحوزه بحران برسیم و چند گام به جلو برداریم.

 

 

 

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید