اخبار

خبرگزاری ایرنا: دستاورد یکهزار میلیارد ریالی سفر رئیس جمهوری برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

خبرگزاری ایرنا: دستاورد یکهزار میلیارد ریالی سفر رئیس جمهوری برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 

کرمانشاه – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه، یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای این دانشگاه در نظر گرفته شد.

دکتر حسین کریم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به کرمانشاه آثار مثبتی برای استان به ویژه در بخش درمانی داشت.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم بیشترین استفاده را از این سفر داشته باشیم، برنامه ریزی مناسبی انجام دادیم و از مدت ها قبل با وزارتخانه ها نیز ارتباط برقرار کردیم.
کریم، مهمترین خواسته های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از هیات دولت را ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد مرکز رادیوتراپی و تجهیز بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: وزیر بهداشت در این سفر یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصویب کرد.
وی افزود: از این میزان بودجه 400 میلیارد ریال برای مسائل آموزشی هزینه می شود و مابقی اعتبارات نیز برای حوزه عمرانی در نظر گرفته می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: اعطای چنین بودجه ای برای امور آموزشی در حالیست که تاکنون هیچ یک از دانشگاه های کشور در سفرهای استانی رئیس جمهوری بیشتر از 20 میلیارد ریال برای آموزش دریافت نکرده اند.
کریم اظهار داشت: وزیر بهداشت در جلسه ای با اعضای شورای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دستور رسیدگی به هشت در خواست آنان را صادر کرد.
وی افزود: در خواست اعضای شورای سیاست گذاری دانشگاه از وزیر علوم در زمینه های تامین تجهیزات برای بیمارستان ها بود که هر کدام از آنها نیازمند بودجه ای میلیاردی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید، بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه کلنگ زنی و بخش های جدید دانشگاه فارابی نیز افتتاح شد.
کریم ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در جلسات روز گذشته، یکی از دانشکده های پردیس دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سال و چهار پردیس دیگر تا پایان سال 96 افتتاح می شوند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رساندن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به جایگاه اصلی خود است، گفت: در 2 سال گذشته 250 طرح در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مدت توانست 22 رشته را راه اندازی کند که هفت رشته از این تعداد، رشته های تخصصی بودند.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید