اخبار

خبرگزاری ایرنا : استاندار کرمانشاه بر لزوم مدیریت مناسب در بحران هایی که قابل پیش بینی هستند، تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا : استاندار کرمانشاه بر لزوم مدیریت مناسب در بحران هایی که قابل پیش بینی هستند، تاکید کرد
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی در کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت که از امروز تا 31 تیر در محل دانشگاه آزاد کرمانشاه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مدیریت بحران در کنار پیشگری از آن بسیار مهم است و از آثار زیانبار بحران نیز می کاهد.
وی افزود: برای بحران های پیش بینی شده در سطح کشور نتوانسته ایم مدیریت خوبی داشته باشیم و حتی منابع موجود را به درستی و معطوف به اهداف مشخص هزینه نمی کنیم.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: کشور ما که در منطقه نیمه خشک قرار گرفته است به طور طبیعی با بحران هایی مواجه می شود.
رازانی، وضع بحرانی منابع آبی کشور را نمونه ای از بحران های کشور بیان کرد و افزود: در حالی که میانگین جهانی بارش ها 800 میلیمتر است اما این رقم در کشور ایران سالانه 240 میلیمتر می باشد و به همین دلیل در زمره کشورهای کم باران با ضریب تبخیر بالا قرار داریم.
استاندار کرمانشاه همچنین رخدادهایی مانند ریزگردها، آتش سوزی ها، طوفان و سیل را نتیجه خشک شدن زمین عنوان کرد.
وی گفت: طبع خردمندانه بشر ایجاب می کند که با بالا رفتن هزینه ها باید راهی برای کاهش آن و دسترسی راحت تر به هدف انتخاب کند و به باور من، اقتصاد مقاومتی را باید هدفی مهم در کاستن از هزینه ها در نظر بگیریم.
رازانی برگزاری این کنگره را اقدامی مفید برای مقابله با بحران ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد با ایده ها و مقالاتی که مطرح می شود، راهکارهای موثری در مقابله با بحران ها نیز ترسیم شود.
در این کنگره که با حضور نمایندگان استان های کشور برگزار می شود، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو نیز سخنرانی خواهند کرد.
۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید