اخبار

چهارمین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت برگزار شد

چهارمین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت برگزار شد

چهارمین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت با حضور ادارات و ارگانهای سلامت محور درسالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش تقاضای کالاهای قاچاق و تقلبی جز با ارتقاء فرهنگ جامعه اتفاق نخواهد افتاد گفت: باید آگاهی مردم را نسبت به مخاطرات کالاهای قاچاق بالا برد. مردم هیچگاه نباید به خاطر تبلیغات اغوا کننده یا قیمت پایین تر سراغ کالای قاچاق بروند.

دکتر امید عبدی در ادامه افزود: ارگانهای ذیربط باید با همکاری مشترک خود باندهای سازماندهی شده که مبادرت به قاچاق کالا می کنند را شناسایی و جهت مبارزه جدی با آنها اقدام کنند. قاچاق کالاهای سلامت محور به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

وی افزود: متاسفانه هیچگونه نظارت و هیچ نوع آزمایشی بر روی کالاهای قاچاق انجام نمی شود و به همین دلیل مشخص نیست از چه موادی تشکیل شده اند. مصرف داروها، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق عوارض بسیار ناگواری را تا کنون در جامعه ما ایجاد کرده است. بسیاری از ورزشکاران دچار عقیمی شده اند و سکته های مغزی و قلبی در بین جوانان شایع شده است.

وی از مقامات قضایی خواست تا در برخورد با پرونده های قاچاق کالاهای سلامت محور برخوردی جدی داشته باشند چرا که سلامت جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

این کارگروه مصوباتی در پی داشت که از آن جمله می توان به عقد تفاهم نامة همکاری بین معاونت غذا و دارو و دانشگاه آزاد اسلامی ، پیام نور و فرهنگیان کرمانشاه جهت حمایت از پایان نامه های پژوهشی در زمینه کالاهای سلامت محور قاچاق ، هماهنگی و اقدام لازم برای تعطیلی مراکز غیر مجاز و فاقد پروانه کسب از طرف اتاق محترم اصناف و اتحادیه

، ساماندهی فروشگاههای گیاهان دارویی و تصویب آئین نامه مجوز پروانه کسب و سایر فعالیت ها،

نصب انواع بنرهای آموزشی معاونت غذا و دارو در معابر پر تردد شهرستان در کلیه ایام سال بصورت رایگان،

اخذ مجوزبرای تبلیغ هرگونه دارو، مکمل های ورزشی و رژیمی از طرف معاونت غذا و دارو

اشاره کرد.

 

۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید