اخبار

از قوانین بی اثر تا پنهان کاری در خط تولید

از قوانین بی اثر تا پنهان کاری در خط تولید
سالانه بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به خاطر مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می دهند. مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همایش مسئولین فنی کارخانجات و کارگاه های مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که صبح روز چهارشنبه 13 مردادماه در آمفی تئاتر بیمارستان آیت اله طالقانی برگزار شداظهار داشت: سالانه بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به خاطر مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می دهند.

دکتر شهریار مستوفی گفت: دغدغه سازمان جهانی بهداشت این است که همه مردم در هر زمان به غذای سالم و کافی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما عدم نظارت جامع و کافی از طرف دستگاه های نظارتی است. یعنی ما متاسفانه نتوانسته ایم در این زمینه کاری انجام دهیم. یکی دیگر از مشکلات قوانین ما می باشد که بسیار قدیمی است. و مشکل دیگر اینکه هنوز دانش کافی برای حل بسیاری از مشکلات در حیطه غذا نداریم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی مسئولین فنی عنوان کرد: متاسفانه مسئولین فنی ما که وظیفه نظارت بر تولید را برعهده دارن زیر نظر کارفرما و صاحبان صنایع کار می کنند و حقوق بگیر آنها هستند و به خاطر همین ارتباط مالی با کارفرما مشکلات عدیده ای ممکن است پیش بیاید.

دکتر شهریار مستوفی با اشاره به برخی پنهان کاری ها درتولید مواد غذایی گفت: مسئولین فنی علاوه بر نظارت بر روند تولید وظیفه دارن که دانش صاحبان صنایع را در زمینه حیطه فعالیت و تولیدات خود ارتقاء دهند.  

وی با اشاره به روند رو به رشد بیماریهای ناشی از غذا اظهار داشت: ما نسبت به ارتقاء سطح دانش تغذیه ای جامعه قصور کرده ایم و آنگونه که شایسته است مردم را آموزش نداده ایم. فرهنگ استفاده درست از مواد غذایی بسیار ضروری است و ما باید اصلاح الگوی مصرف را به مردم آموزش دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(ره) و چشم انداز برنامه ششم توسعه در خصوص تامین غذای سالم گفت: مقوله مهم دیگر در زمینه مواد غذایی سلامت غذا می باشد. دسترسی مردم به سبد غذایی سالم از اهداف متولیان سلامت در برنامه ششم توسعه است. ما موظف هستیم میزان اسیدهای چرب ترانس، قند و نمک را کاهش دهیم و انتظاری که از شما داریم داشتن ابتکار عمل و خلاقیت در حوزه کاریتان است.

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید