اخبار

برنامه عملیاتی؛ یک ضرورت برای ارتقاء سلامت جامعه

برنامه عملیاتی؛ یک ضرورت برای ارتقاء سلامت جامعه
مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: امروزه طراحی و تدوین یک برنامه عملیاتی دقیق و منسجم برای هر سیستمی ضروری است. اما ضرورت این امر در سیستم های مرتبط با سلامت پررنگتر به نظر می رسد.

دکتر شهریار مستوفی با اشاره به پیچیدگی فعالیت های سلامت محور گفت: پیاده سازی طرحی دقیق و افقی روشن برای دستیابی به اهداف سازمانهایی که رسالت حفظ سلامت جامعه را برعهده دارند مقداری پیچیده تر از سازمانهای دیگر است، چراکه این مقوله برحسب زمان، جغرافیا و شرایط پیش بینی نشده و مختلفی که ممکن است بوجود بیاید فراز و فرودهایی دارد که ممکن است اجرای هر برنامه ای را مختل کند.

وی افزود: ایجاد طرحی جامع برای سال 1395 در حوزه مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با وجود گستردگی و وسعت وظایف و نیز واحدها و صنوف زیرمجموعه کار بسیار دشواری بود که خوشبختانه با همکاری و همفکری کارشناسان این حوزه محقق شد.

دکتر مستوفی ضمن تشکر از جدیت کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در تدوین برنامه عملیاتی سال 95 گفت: مسئول پایش برنامه عملیاتی این مدیریت با همکاری ستاد دانشگاه و مسئول پایش برنامه عملیاتی معاونت غذا و دارو توانستند با ارزیابی وظایف، اهداف سازمانی هر واحد، فعالیتها و چالش های پیش رو، افقی روشن از اهداف این حوزه را در قالب یک برنامه عملیاتی جامع طرح ریزی کرده و با همکاری روابط عمومی معاونت غذا و دارو برای هر واحد یک پانل جداگانه طراحی و چاپ کنند و به صورت تابلو در اتاقهای مربوطه نصب نمایند تا کارشناسان بتوانند در جریان فعالیت های روزانه خود هر لحظه به آن رجوع کرده و فعالیت های خود را در مسیر اهداف مشخص شده در برنامه عملیاتی به انجام برسانند.

وی یکی از برنامه هایی که به خوبی در برنامه عملیاتی این حوزه طرح ریزی شده است را فرهنگ سازی دانست و گفت: ما قصد داریم علاوه بر کنترل شاخص های کمی و کیفی در مقوله مواد خوراکی و آرایشی و بهداشتی ازجمله چربی، نمک و قند، فرهنگ عمومی جامعه را چه در سطح تولیدکنندگان و چه درسطح عموم مردم نسبت به اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح ازکالاهای سلامت محورارتقاء دهیم.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید