اخبار

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی پایلوت اجرای اولین پرداخت هزینه های درمانی از طریق کارت خوان

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی پایلوت اجرای اولین پرداخت هزینه های درمانی از طریق کارت خوان

مدیر امور مالی دانشگاه از راه اندازی سامانه پرداخت هزینه های درمانی از طریق کارت خوان در مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی به صورت پایلوت و مراکز آموزشی درمانی استان و کلینیک ها خبرداد.

مهندس محسن نصرتی در این خصوص گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعه کننده به  بیمارستان ها و اتلاف وقت بیماران برای پرداخت بانکی ، طی دستوری از سوی رئیس دانشگاه  جهت رفع این مشکل مدیریت امور مالی با  همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه اقدام به راه اندازی پرداخت مستقیم از طریق PCPOS نمود.

دراین سامانه اطلاعات مالی از طریق سیستم  HIS به کامپیوتری که به دستگاه کارتخوان متصل است منتقل می شود و بیمار با کشیدن کارت عابر بانک بر روی دستگاه POS مستقیماً اقدام به پرداخت هزینه های درمانی می نماید.

مدیر امور مالی دانشگاه گفت: در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی این سیستم به صورت پایلوت راه اندازی می شود و بیماران می توانند از این پس بدون معطلی و ایستادن در صف های طولانی و طی کردن مسافت های طولانی از بخشها به پذیرش، اقدام به پرداخت هزینه های خود نمایند.

وی با اشاره به مناسب بودن بستر این بیمارستان برای انجام این اقدام گفت: طی هماهنگی های انجام شده بستر اینترنتی لازم برای حجم بالای مراجعه کنندگان به مرکز فراهم شد، و تعداد 12 دستگاه POS به سیستم HIS  مرکز متصل و در قالب 8 درگاه در بخش ها و پذیرش به ارائه خدمات به بیماران می پردازد.

مهندس نصرتی با اشاره به اینکه در این سیستم دخالت نیروی انسانی جهت پرداخت هزینه وجود ندارد گفت: پیش از این بیمار با دادن وجه نقد به بانک و پرکردن فرم های مربوطه و صرف وقت طولانی هزینه های درمانی خود را پرداخت می کرد که با راه اندازی این سیستم بیمار از طریق دستگاه POS لیست صورتحساب مالی جهت خدمات گرفته شده را دریافت می کند و از طریق کارت بانک اقدام به پرداخت وجه می نماید.

وی با اشاره به کاهش 80 درصدی در وقت صرف شده بیمار گفت: با این سیستم بیمار مجبور به ایستادن در صف های طولانی جهت پرداخت هزینه های درمانی نیست و زمان انتظار از 10 دقیقه به 2 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

مدیر امور مالی دانشگاه رضایتمندی ارباب رجوع ، اعمال کنترل داخلی از نظر مالی، کاهش اتلاف وقت بیماران  و حذف عوامل انسانی را از مزایای مهم راه اندازی این سیستم در مراکز آموزشی درمانی و کلینیک های دانشگاه عنوان کرد.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید