اخبار

چند راهکار تغذیه ای برای به تعویق انداختن پیری

چند راهکار تغذیه ای برای به تعویق انداختن پیری

دکتریحیی پاسدار عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای علوم تغذیه ضمن بیان چند راهکار مهم در به تعویق انداختن روند پیری به کاهش مصرف چربی و قند اشاره کرد و گفت: مصرف چربی و شکر خود را محدود نمایید زیرا نشان داده شده است که مصرف بی رویه مواد قندی علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای متابولیک وابسته می تواند پیری زودرس را در پوست ایجاد نماید.

وی با تأکید بر استفاده از منابع غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی به میزان مکفی گفت : می توانید از مصرف دوز ملایمی مکمل های چندگانه  ویتامین ها و مواد معدنی نیز بهره ببرید. البته مسلم است که قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک معالجتان مشورت کنید . از پزشک معالجتان بپرسید که آیا صلاح می داند مقداری آنتی اکسیدان اضافی استفاده نمایید برای مثال مکمل ویتامین ای ( به میزان 100 IU).

این عضو هیئت علمی دانشگاه بر مصرف انواع اقلام غذایی مفید نظیر انواع میوه ها، سبزیجات ، غلات کامل، حبوبات، شیر و محصولات لبنی عاری از چربی، گوشت لخم بدون چربی و به ویژه مصرف ماهی در به تعویق انداختن پیری تاکید داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه مصرف مایعات و آب کافی به خروج و شستشوی سموم بدن کمک می کند نوشیدن روزانه حدود 8 لیوان آب و مایعات را در به تعویق انداختن پیری بسیار مهم و مؤثر دانست.

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید