اخبار

در هر عطسه یک بیمار مبتلا به سل حدود 3هزار قطره تنفسی آلوده وجود دارد

در هر عطسه یک بیمار مبتلا به سل حدود 3هزار قطره تنفسی آلوده وجود دارد
 کارگاه آموزشی بیماری سل در تاریخ سی ام مرداد ماه با حضورکارشناسان سل شهرشتانها ،نمایندگان  بهداشتی اداره امور زندانها، معاونت درمان تامین اجتماعی ، بیمارستان 520 ارتش ، نیروی انتظامی وسپاه پاسداران استان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

در این کارگاه دکتر بیگلری مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها با اشاره به تاریخچه سل و مشکلات موجود در برنامه کنترل  سل MDR-TB گفت: در طول زندگی یک فرد سالم خطر تبدیل عفونت به بیماری سل 5 تا 10% است که این احتمال در فرد مبتلا به HIV بین50  تا 80% است ،لذا فرد مبتلا به HIV باید تحت مراقبت بیشتری باشد.

وی بااشاره به اینکه احتمال ابتلا به سل در زندان بیشتر است گفت: سل در بسیاری از زندان های اروپا بخصوص کشورهای اروپای شرقی  و کشورهای آسیای میانه شایع است و زندانی ها نیز اکثرا از میان اقشار آسیب پذیرجامعه میباشند.

مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی زندان ها را یکی از مهمترین کانون های انتشار سل در کشورهای مختلف جهان دانست که می توان با انجام یک سری اقدامات حساب شده از ابتلای به سل و سل مقاوم به درمان در این مکانها جلوگیری کرد.  

به گفته این مسئول در هر عطسه از یک مسلول حدود 3هزار قطره تنفسی آلوده وجود داردکه میتواند باعث انتشار این بیماری گردد .

 وی با تاکید بر تقویت  همکاری و مشارکت بین بخشی بابخش خصوصی به کارشناسان توصیه کرد: برای  شناسایی مبتلایان به  سل  جمعیت های خاص و مکان های  خاص (زمانند ندان ها، حاشیه  نشین ها-،بیماران دیابتی، نقص ایمنی و HIV مثبت ها ...) توسط کارشناسان را از جمله اولویت ها دانست.

دکتر بیگلری در خاتمه سل مقاوم به درمان را فاجعه ای دانست که باید با آن سریع و جدی برخورد شود.

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید