اخبار

دکتر کریم اعلام کرد: تخصیص بیش از 2000 میلیارد ریال اعتبار در طرح تحول نظام سلامت به استان

دکتر کریم اعلام کرد: تخصیص بیش از 2000 میلیارد ریال اعتبار در طرح تحول نظام سلامت به استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح برخی دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان پرداخت.

 

دکتر حسین کریم در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 1393، گفت: در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در حوزه سلامت، دولت و به طور ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح تحول سلامت را تدوین و اجرا کرد.

 

وی به دستاوردهای مهم این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح تاکنون دستاوردهای بسیاری در کشور و  استان داشته که از جمله مهم‌ترین این دستاوردها می‌‌‌ توان به کاهش پرداختی بیماران بستری از 40 درصد به هفت درصد اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: طی مدت اجرای این طرح، یک میلیون و 99 هزار بیمار بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی استان از این خدمت (کاهش پرداخت هزینه درمان)بهره‌مند شده‌اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تخصیص بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از محل اجرای طرح تحول سلامت تا پایان سال گذشته خبر داد.

 

وی اظهار کرد: در طول اجرای طرح تحول سلامت، 23 کیلنیک ویژه در استان به ارایه خدمات ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی پرداخته اند که طی یک سال گذشته 453 پزشک متخصص و فوق تخصص در این مراکز، یک میلیون 847 هزار بیمار و مراجعه کننده را با رعایت استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاینه کردند.

 

کریم افزود: در این طرح همچنین 34 پزشک متخصص در 9 تخصص مختلف در یازده مرکز دانشگاهی استان مقیم شدند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این طرح همچنین 158 پزشک (106 پزشک متخصص و 52 پزشک عمومی) در 10 بیمارستان استان مورد حمایت برنامه ماندگاری قرار گرفتند.

 

کریم ترویج زایمان طبیعی را یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در طرح تحول سلامت تعرفه زایمان طبیعی رایگان شد و طی مدت اجرای طرح 34 هزار و 920 مورد زایمان طبیعی بصورت رایگان در استان انجام شده که موجب افزایش 10 درصدی نسبت زایمان طبیعی به سزارین در استان شده است.

 

این مقام مسئول ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها را نیز یکی دیگر از اهداف طرح تحول سلامت بیان کرد وافزود: طی مدت اجرای طرح 340 بخش از بیمارستان‌های استان با اعتباری بالغ بر یازده میلیارد تومان بهسازی و نوسازی شده و بهبود کیفیت یافته‌اند.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح بیش از 12 میلیارد تومان دیگر برای انجام فاز جدید هتلینگ بیمارستان‌های استان جذب شده است.

 

۶ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید