اخبار

مهندس شیرزادیان به تشریح عملکرد حوزه تجهیزات پزشکی در خلال طرح تحول سلامت پرداخت

مهندس شیرزادیان به تشریح عملکرد حوزه تجهیزات پزشکی در خلال طرح تحول سلامت پرداخت

 مهندس شیرزادیان رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه به بیان عملکرد و برنامه های حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه و اقدامات طرح تحول نظام سلامت در این حوزه پرداخت.

 شیرزادیان بازسازی و نوسازی تجهیزات هتلینگ بیمارستانی مراکز تابعه در قالب اختصاص تجهیزات مربوطه شامل تخت و کلیه متعلقات آنها و... از طرف وزارت متبوع به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان ، اختصاص سایر تجهیزات مربوطه از محل طرح 80-20 به ارزش تقریبی 30 میلیارد تومان را از جمله اقدامات طرح تحول نظام سلامت دانست.

وی به ارتقاء بخش تصویربرداری استان اشاره کرد و گفت: پنج دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه MRI برای مراکز درمانی تابعه استان به ارزش تقریبی چهارده میلیارد تومان خریداری و نصب گردیده که منجر به قطع کامل ارجاعات مراکز یاد شده به مراکز ریفرال جهت دریافت خدمت تصویربرداری و نتیجتاً کاهش ریسک آسیب به بیمار و رضایتمندی آنان گردیده است که این مقوله در شهرستانهای تابعه نمود بیشتری داشته است.

 رئیس اداره تجهیزات پزشکی از پیگیری و اختصاص تجهیزات عمومی بیمارستانی در قالب بند ط به ارزش 7 میلیارد و 300میلیون تومان جهت شش قلم کالای اساسی شامل مانیتورینگ، تخت اتاق عمل، چراغ سیالتیک، الکتروشوک، رادیولوژی پرتابل و کنسول گازهای طبی تا پایان سال پروژه خبرداد.

  شیرزادیان تدوین پروپوزال پیاده سازی سیستم کنترل کیفی تجهیزات پزشکی به صورت متمرکز ، خریداری و ارتقاء سامانه جامع تجهیزات پزشکی دانشگاه ، تعریف و پیاده سازی فرایند اسقاط تجهیزات سرمایه‌ای ، تجهیز اداره نگهداشت به امکانات روز ، تهیه سامانه مکانیزه پایش و ارزشیابی مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی ، برنامه ‌ریزی به منظور عقد قرارداد متمرکز سرویس و نگهداری جهت دستگاه‌های سرمایه‌ای و با تعداد بالا را از جمله فرآیندهای قابل توجه برای پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداشت در کلیه مراکز تابعه دانشگاه دانست .

 وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه حوزه تجهیزات پزشکی در زمره مدیریت‌های سرآمد کشور به جایگاه حقیقی‌اش ارتقاء پیدا خواهد کرد ساماندهی مکانیزم خرید تجهیزات پزشکی به صورت استاندارد ضمن استفاده از نظرات کارشناسان کلیه صاحبان فرآیند به عنوان یکی از دانشگاههای پیشرو ، تدوین برنامه جامع نظارت بر اصناف، مؤسسات و واحدهای تولیدی بر اساس چک لیست مکانیزه به منظور کنترل و نظارت دقیق بر عرصه و توزیع تجهیزات پزشکی ، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به شبکه توزیع کشور و اخذ موافقت نامه اولیه ایجاد انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه را از جمله اقدامات مهم و اساسی در این راستا بیان کرد.

 وی متمرکز نمودن فرآیند خرید ملزومات مصرفی مورد نیاز مراکز تابعه ، متمرکز کردن فرایند کنترل کیفی و کالیبراسیون جهت کلیه مراکز درمانی تابعه را از جمله برنامه‌های آتی واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه بیان کرد و افزود: خریداری تجهیزات سرمایه‌ای مصوب سفر اخیر ریاست محترم جمهور گامی در جهت راه‌اندازی بخش نرواینترویشن و مرکز Storke به عنوان معدود دانشگاه‌های دارنده این سیستم‌ها در کشور با اعتباری نزدیک به 30 میلیون تومان است.

مهندس شیرزادیان در خاتمه از نصب و بهره‌برداری از دستگاه پیشرفته جدید شتابدهنده بخش رادیوتراپی مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) با اعتباری نزدیک به 10 میلیارد تومان خبرداد.

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید