اخبار

معاونت اجتماعی دانشگاه را بشناسیم

معاونت اجتماعی دانشگاه را بشناسیم
 بحث معاونت اجتماعی یک بحث ریشه دار و پایه ای در مقوله بهداشت و درمان است که به دنبال تغییر رویکرد وزارت بهداشت از اولویت دادن به درمان به رویکرد پیشگیرانه و  جامعه نگری پیش کشیده شده است.
معاون اجتماعی دانشگاه با اعلام مطلب فوق گفت: در پزشکی جامعه نگر اولویت و اصالت در پیشبرد برنامه های بهداشتی است افزود: سلامت جامعه موقعی محقق و تکمیل می شود که کل آحاد اجتماع در این برنامه ها مشارکت داشته باشند .
دکتر علی الماسی به چگونگی تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت پرداخت و گفت: در این راستا در یک روند تکمیلی پایگاه های جمعیتی در دانشگاه مطرح شد و پایگاه های جمعیتی به مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت ارتقاء پیدا کردند و اخیراً با آینده نگری وزیر محترم بهداشت بحث فعالیتهای اجتماعی و مشارکت های مردمی بعنوان یک بحث جدی مطرح شد تا اینکه در سال 94 منجر به تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت گردید.
وی درخصوص ساختار تشکیلاتی این معاونت در وزارت بهداشت گفت : این معاونت در وزارت بهداشت دارای دبیرخانه بسیار فعالی است  که با ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر بهداشت شکل گرفته و تمامی وزارتخانه های مرتبط با سلامت مثل وزارت کشاورزی، سازمان صدا و سیما ، آموزش و پرورش و تمامی  سازمانهای سلامت محور در آن مشارکت دارند.
دکتر علی الماسی با بیان اینکه ساختار معاونت اجتماعی دانشگاه به تبع وزارتخانه دارای مدیر امور خیرین ، مدیر سازمانهای مردم نهاد، مدیریت عوامل اجتماعی مؤثر در سلامت و مدیر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود از آغاز قریب الوقوع فعالیت این معاونت در دانشگاه خبر داد .
وی همچنین ابراز خرسندی کرد که از نظر معاونت اجتماعی وزارت بهداشت فعالیتهای معاونت اجتماعی دانشگاه در این مدت کوتاه بسیارمقبولیت پیدا کرده وضمن اینکه به ادامه این فعالیتها تشویق شده از این معاونت برای همکاری در برنامه ریزیهای وزارت بهداشت دعوت شده است.
وی حوزه معاونت اجتماعی را یک حوزه ناشناخته ای دانست که با همه آحاد مردم و نیز سازمانها رابطه تنگاتنگی دارد و ضرورت دارد که همه در تقویت این حیطه جدید التأسیس  مشارکت داشته باشند .
این مقام مسئول ضمن بیان رسالت معاونت اجتماعی تصریح کرد: سلامت تنها درمان بیماران نیست بلکه ارتقای شرایط زیست از نظر محیط اجتماعی ، بنیان و تحکیم خانواده ، روابط دانش آموزان ، اعتیاد ، طلاق ، رفتارهای پرخطر و... از مقوله های سلامت هستند که می بایست از طریق معاونت اجتماعی برنامه ریزی شود و این حوزه انجام این وظایف را از طریق سازمانهای مردم نهاد و برقراری ارتباط موثرتر با سازمانهای درگیر چون ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بهزیستی ، تامین اجتماعی ، استانداری و ... پیگیری می کند .
۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید