اخبار

دکتر کریم: مردم مراقب 3 معضل سلامت باشند

دکتر کریم: مردم مراقب 3 معضل سلامت باشند
سه معضل بزرگ سلامت جامعه را تهدید می کند، عدم تأمین سلامت روانی ، سلامت غذا و محیط و سلامت رفاه اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه استرس ، خشم ، کشمکش در جامعه ما زیاد است و این عوامل سلامت مردم را تهدید می کند . هرچه فشار روانی افزایش پیدا کند، امنیت روانی و شادی کاهش پیدا می کندوهیچ چیز به اندازه استرس ، سم بدن نیست و خطر آن برای بدن فوق العاده جدی است.

دکتر حسین کریم وجود مشکلات رفتاری و اجتماعی، افزایش تصادفات ، تروماها ، نزاع ها ، درگیری ها و تعارضات را به عنوان ضربه به سلامت ارزیابی کرد و گفت: این عوامل باعث بروز مشکلات زیادی برای سلامت روانی ، اجتماعی و جسمانی مردم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تدوین سند استانی امنیت غذایی گفت: عده ای به روش های مختلف و نیز تولید و عرضه مواد غذایی ناسالم موجب بیماری زایی و کاهش سطح سلامت جامعه می شوند که این افراد باید مالیات و عوارض سلامت بپردازند.

دکتر کریم پرورش کودکان براساس الگوی صحیح غذایی را مهم دانست و گفت: ذائقه کودک را باید از همان ابتدا به غذای سالم  آشنا کرد و بوفه مدارس نیز باید به عنوان الگوی غذایی دانش آموزان را کمک کنند که در این زمینه لازم است آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر بوفه ما را افزایش دهند به طوری که شاهد فعالیت بوفه غیر استاندارد و یا عرضه کننده مواد غذیی تهدید کننده سلامت دانش آموزان در استان نباشیم.

۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید