اخبار

معاون استاندار کرمانشاه: تامین امنیت غذایی و سلامت مردم در اولویت دستگاه های مرتبط باشد

معاون استاندار کرمانشاه: تامین امنیت غذایی و سلامت مردم در اولویت دستگاه های مرتبط باشد
کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه؛ سلامت را یکی از مهمترین مقوله های اجتماعی در هر جامعه ای دانست و از دستگاه های مرتبط خواست تامین امنیت غذایی و سلامت مردم استان را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف شاه حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان با تاکید بر اینکه باید با هر موضوعی که بخواهد امنیت غذایی و سلامت مردم را تهدید کند برخورد قانونی شود افزود: دستگاه های عضو شورای سلامت استان باید این گونه موارد را رصد کرده و برای پیگیری و یا علاج آن برنامه داشته باشند.
او یادآور شد که مردم باید با اطمینان از محصولات غذایی استفاده کنند و هیچ موردی سلامت و امنیت غذایی آنها را تهدید نکند.
در این جلسه که با دو دستور کار ایجاد دانشکده طب سنتی در کرمانشاه و ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه تشکیل شد، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: از ایجاد دانشکده طب سنتی در استان حمایت و استقبال می کنیم و آن را برای استان ضروری می دانیم.
شاه حسینی با بیان اینکه طب سنتی امروز در دنیا طرفداران زیادی دارد افزود: در استان کرمانشاه افرادی هم تمایل به طب سنتی دارند که باید زمینه استفاده از این طب به صورت تخصصی و علمی فراهم شود.
او در ادامه سخنان خود بر لزوم برخورد با عطاری های متخلف در استان نیز تاکید کرد و گفت: عطاری ها باید براساس نوع کارکردی که دارند فعالیت کنند و هرگونه فعالیتی غیر از این چارچوب ممنوع و باید با آن برخورد شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت دفع بهداشتی فاضلاب شهر کرمانشاه خواستار عزم همگانی دستگاه های ذیربط در ساماندهی فاضلاب این شهر شد و گفت: مسئولیت این کار را به فرمانداری کرمانشاه می دهیم و می خواهیم به سرعت کارگروهی در این ارتباط ایجاد و موضوع با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
شاه حسینی با بیان اینکه موضوع ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه از چند سال قبل تاکنون مطرح است افزود: این موضوع باید وارد مرحله اجرایی شود و دستگاه های مرتبط نیز باید با جدیت در این راستا تلاش نمایند.
او بر اجرایی کردن مصوبات شورای سلامت و ارایه گزارشی از روند پیشرفت مصوبات نیز تاکید کرد و گفت: در هر جلسه باید دستور کار کمتری ارائه شود تا بتوان به صورت دقیق و به ریز به این دستور کارها پرداخت
رئیس دانشگاه علومپزشکی کرمانشاه نیز گفت: طب سنتی امروز در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد گفت: این طب در کشور ما از سوی افراد غیرمتخصص ارایه می شود که سیاست وزارت بهداشت انجام این طب از سوی متخصصان است.
حسین کریم راه اندازی کلینیک طب سنتی به صورت علمی و تخصصی در کرمانشاه را در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: این دانشگاه از افرادی که شرایط لازم برای فعالیت در حوزه طب سنتی به صورت علمی و تخصصی را داشته باشند استقبال می کند.

 

۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید