اخبار

بیش از 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد

بیش از 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار کردپرس، با اشاره به اینکه هفته سالمند از چهارم لغایت دهم مهرماه با شعار جهانی" نه، علیه هرگونه تبعیض سنی"  می باشد، اظهار داشت: در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان به دلیل بهبود شرایط بهداشتی، متوسط طول عمر افراد بالا رفته است و تعداد سالمندان بالای 60 سال افزایش یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  با بیان اینکه  در حال حاضر بیش از 6 میلیون سالمند بالای 60 سال سن در کشور زندگی می کنند، تصریح داشت: پیش بینی می شود تا سال 1430 از هر 4 نفر 1 نفر سالمند وجود داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه افراد باید به نحوی زندگی کنند که در آینده سالمندان سالمی باشند، ادامه داد: سالمندان سالم می توانند در زمینه های اجتماعی اقتصادی جامعه خود فعال باشند.
وی سالمند شدن را موفقیتی دانست که باید به آن افتخار کرد.
دکتر شکیبا به بیان چند توصیه ساده برای داشتن یک زندگی سالم پرداخت و افزود: اضافه وزن، فشارخون، چربی و قند خون بالا از مشکلات شایعی هستند که صحیح یکی از راه های کنترل آن ها است.
وی در پایان یادآورشد: درصورت کنترل نکردن این مشکلات، میزان ابتلاء به بیماری هایی مانند سکته قلبی، مغزی و سرطان بیشتر می شود.

۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید