اخبار

کشتار غیرمجاز دام و عرضه مرغ زنده از مهمترین تهدیدات بهداشتی مواد غذایی

کشتار غیرمجاز دام و عرضه مرغ زنده از مهمترین تهدیدات بهداشتی مواد غذایی
 

 مهندس کرمی مدیر گروه بهداشت محیط در مصاحبه با خبرنگار برنامه در  شهر گفت: یکی از مشکلات و تهدیدات بهداشتی در حوزه سلامت و امنیت مواد غذایی کشتار غیرمجاز دام  و عرضه مرغ  زنده در سطح و حاشیه شهر و مسیرهای بین راهی است که انجام این کار به دلیل عدم امکان  کنترل های بهداشتی و نبود زیر ساخت های مناسب از جمله مکان بهداشتی ، تجهیزات و ابزار کار باعث انتقال بیماری ها و مسمویت های مرتبط با مواد غذایی می گردد.

وی افزود: از جمله دلایل روی آوردن فروشندگان به این عمل عدم اطلاع از عواقب و پیامدهای سوء بهداشتی این کار ، سودجویی بیشتر و دور زدن مقررات و بفروش رساندن دامهای مریض و مسئله دار است.

وی در خصوص سازمانهای مرتبط در برخورد با دستفروشان گفت: در برخورد با دستفروشان وعرضه کنندگان مواد غذایی  ادارات مختلفی از جمله  شهرداری ، دامپزشکی ، اصناف نیروی انتظامی و مرکز بهداشت استان نقش دارند.

 وی همچنین از جلسه ای با حضور ادارات مذکور در معاونت بهداشتی در راستای ساماندهی این معضل خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در این نشست مقرر شد با دنبال کردن اهدافی چون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر به آحاد جامعه، هماهنگی و تعامل بیشتر بین ادارات ذیربط ، ساماندهی  در قالب شناسایی و جانمایی غرفه های بهداشتی عرضه مواد غذایی و تشدید  فعالیت تیم های بین بخشی ادارات در سطح عرضه و اجرای به موقع مقررات قانونی انجام گیرد.

۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید