اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: "استعفایم" هنوز سرجایش است / عده‌ای عزم جزم کرده‌اند مانع انجام پروژه‌های دانشگاه شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: "استعفایم" هنوز سرجایش است / عده‌ای عزم جزم کرده‌اند مانع انجام پروژه‌های دانشگاه شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هنوز از استعفای خود انصراف نداده، گفت: استعفایم هنوز پابرجاست و تقدیم وزیر بهداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم در نشست خبری امروز (17 مهر) با اشاره به استعفای خود در هفته گذشته، اظهار کرد: استعفایم هنوز سرجایش است و تقدیم وزیرشده و هنوز برنگشته‌ام.

وی تصریح کرد: اگر امروز در اینجا حضور دارم تنها به خاطر احترامی است که به بزرگان حاضر در شورای  سیاست گذاری دانشگاه می‌گذارم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این بزرگان جلسه‌ای با بنده داشتند و از من خواستند که فعلا مرخصی‌ام را کنسل کنم و برگردم و من هم برای حرف و صحبت آنها احترام قائل شده و مرخصی‌ام را کنسل کردم، اما موضوع استعفایم هنوز سرجایش است و تقدیم وزیر شده و منتظر دستور وزیر در این رابطه هستم.

کریم در خصوص علت استعفای خود به مسائل شخصی اشاره کرد و افزود: بعد از مدتی کار فرد حس می‌کند به لحاظ جسمی و روحی و خانوادگی قادر به ادامه کار نیست و فایده لازم را برای سیستم ندارد.

وی افزود: انسان نباید به میز و مسند بچسبد و هر زمان که احساس کرد حضورش فایده‌ای در سیستم ندارد باید از کار خود کنار کشیده و اجازه دهد افرادی که فکر و انرژی و توان بیشتر و بهتری دارند به میدان آمده و ادامه کار دهند.

کریم خاطرنشان کرد: آنچه که این میان مهم است و اشکال کار همه ماست این است که به محض استعفای مسئولی دلایلی غیرواقعی برای آن عنوان می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی بحث حقوق‌های نجومی را مطرح کردند که باید بگویند بر اساس چه سند و مدرکی این حرف را می‌زنند. مگر ما در کشور سیستم‌های نظارتی و بازرسی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از زمان مطرح شدن بحث حقوق‌های نجومی، سیستم‌های بازرسی حقوق همه مسئولان را با دقت بررسی کردند و خوشبختانه سلامت حقوق بنده و تمامی همکاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تایید و اعلام شده است و افرادی که این حرف‌های بی‌ربط را مطرح می‌‎کنند به دنبال مقاصد خاص خود هستند.

کریم در پاسخ خبرنگاران که از عنوان دلیل مسائل شخصی به عنوان علت استعفا قانع نشدند، گفت: وقتی می‌گویم آدم احساس می‌کند کم آورده و خسته شده این است که شما برنامه دارید، اما با کلی مانع بر سر راه انجام آنها مواجه می‌شوید و قطعا این موانع آدم را خسته می‌کند.

وی افزود: کلی پروژه و برنامه دارید که تک تک آنها برای نجات جان آدم‌هاست و باید راه‌اندازی شوند، اما وقتی کار را دنبال می‌کنید با کلی مانع در مسیرتان رو به رو می‌شوید. آدم که کوه نیست، می‌بُرد وقتی می‌بیند. این همه پروژه روی زمین مانده و کسی نیست که کمک کند و برخی هم نه تنها کمک نمی‌کنند، بلکه مانعی بر سرراه می‌شوند.

کریم با بیان اینکه عده‌ای عزم جزم کرده‌اند که پروژه‌های دانشگاه انجام نشود، گفت: این پروژه‌ها برای نجات جان مردم است، اما مثل اینکه فهمیدن این حرف برای عده‌ای کار سختی است.

وی تاکید کرد: در این استان تنها عده‌ای خاص مهم‌اند و کل جمعیت استان برای کسی اهمیت ندارد و فراموش شده است و کار من در دانشگاه این شده که صبح تا شب کار عده‌ای خاص را راه بیندازم.

کریم افزود: این زمان است که آدم احساس غیرمفید بودن می‌کند که به جای راه اندازی کار مردم، تنها بله قربان گوی یک عده‌ای خاص شود و کارها و سفارشات یک عده خاص را راه بیندازد. من حاضر نیستم به چنین آدمی تبدیل شوم و برای همین استعفا دادم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در برخی استانها، مسئولین استان سهم 50 درصدی پروژه‌ها را تامین می‌کنند، اما من به وزارت بهداشت رفته و کلی التماس کردم که استان محروم است و بودجه‌ای ندارد و قبول کردند 100 درصد اعتبار پروژه ها را بدهند، اما همین که این پروژه به استان می‌آید با کلی مانع برای انجام رو برو می‌شود.

کریم افزود: به عنوان مثال یک پروژه چهار میلیاردی می‌خواهیم در شهرستانی انجام دهیم، شهرداری هشت میلیارد تومان عوارض برای ما تعیین می‌کند.

وی افزود: قطعا کار در این شرایط دشوار است و کسی نیست از خود بپرسد این پروژه‌ها که برای من نیست برای مردم است و همه باید کمک کنند.

کریم تصریح کرد: از این همه خواهش و التماس از این مسئول و آن مسئول خسته شدم. من به این کار احتیاج ندارم که بخواهم این همه مصیبت را تحمل کنم.

وی افزود: از طرفی برای شروع کار در دانشگاه عده‌ای توانمند را به کار گرفتیم و افرادی که سالها در سیستم دانشگاه رسوخ کرده و در مسندهای مختلف آن چنبره زده بودند را کنار گذاشتیم و این افراد آرام ننشسته و هر بار مانعی سرراهمان ایجاد کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این افراد ابتدا در سایت‌های مختلف و فضای مجازی علیه من و دانشگاه فعالیت کرده و سنگ اندازی می‌کردند، اما امروزه به حریم خانواده و زندگی من هم وارد شده‌اند و همسایه‌های من عنوان می‌کنند هر روز مطالبی علیه من داخل منزلشان می‌اندازند.

وی افزود: اقدام این افراد برای گرفتن حق حساب است و یک نوع خفت گیری است و من به هیچ عنوان حاضر نمی‌شوم شرفم را به این عده بفروشم.

کریم افزود: دو مانع برای انجام کار و پیشبرد پروژه‌ها در استان دارم، یکی اینکه افرادی نمی‌خواهند به هر دلیل پروژه‌های دانشگاه پیش رود و دوم اینکه کسی با من همکاری نمی‌کند و این دو من را به شدت به لحاظ روحی خسته و وادار به استعفا کرده است.

۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید