اخبار

استفاده از کالای ایرانی از هر حیث بهتر است

استفاده از کالای ایرانی از هر حیث بهتر است
 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز گذشته هجدهم مهر ماه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد ضمن تاکید بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، اظهار داشت: کالای ایرانی برچسب اصالت دارد یعنی سلامت کالا تضمین شده است.

دکتر امید عبدی با بیان اینکه 60 درصد مواد آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، بیان کرد: برای صحت و سلامت کالای قاچاق تضمینی وجود ندارد.

وی قاچاق کالای سلامت محور را تهدیدی بزرگ برای کشور و استان دانست و گفت: بسیاری از باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و عطاری‌ها اقدام به فروش اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق می‌‌کنند که این موضوع خود جرم محسوب می‌شود، چنانچه دیده شده در آرایشگاه‌های زنانه مواد مخدر شیشه به‌جای داروی لاغری به فروش رفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا با عنوان «اصلاح الگوی تغذیه و کشاورزی خرد» گفت: باید به سمت الگوی اصلاح تغذیه حرکت کرد در حال حاضر 40 درصد ضایعات غذایی از کشور ایران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان بیشتر فست‌فود مصرف می‌کنند،افزود: از مصرف غلات فاصله گرفته‌ایم با توجه به اینکه 70 درصد بیماری‌ها ناشی از تغذیه نامناسب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 42 درصد نانوایی‌های استان کرمانشاه بیش از حد مجاز از نمک و جوش‌شیرین در تهیه نان استفاده می‌کنند، گفت: باید مسائل بهداشتی در مکان‌های که با سلامت مردم در ارتباط است حتما رعایت شود.

وی از کشف 5 هزار تن برنج قاچاق خبر دادو  اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ موقعیتی مرزی بودن همواره در معرض قاچاق کالا است که باید شهروندان خود به این مهم توجه کنند.

 

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید