اخبار

سرعت شیوع بیماری ایدز کاهش پیدا کرده است

سرعت شیوع بیماری ایدز کاهش پیدا کرده است
کارگاه آموزشی  سه روزه نحوه عملیاتی نمودن و پایش و ارزشیابی چهارمین برنامه استراتژیک کشوری ایدز با حضور مهندس باباجانی مدیر کل امور اجتماعی استانداری و نمایندگان و رؤسای ادارات و سازمان های بهزیستی، آموزش و پرورش، امور زندان ها و مراکز بهداشت استان های همدان، ایلام، کردستان، لرستان و کرمانشاه از صبح امروز به مدت سه در سالن اجتماعات بوستان برگزار گردید.
در این نشست دکترحمزه معاونت تحقیقات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گفت : اگر چه در کرمانشاه بالاترین میزان مبتلایان به ایدز را داریم اما یکی از عمده ترین دلایل آن شناسایی و بیماریابی بهتری است که در این استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در معضل بیماری ایدز شناسایی اهمیت ویژه ای دارد و مهمترین اصل پیشگیری این بیماری  درمان بیماران شناسایی شده است گفت: زمانی 90 درصد مبتلا به ایدز از طریق اعتیاد تزریقی بوده اما امروزه انتقال این بیماری از طریق روابط پرخطر جنسی پیشی گرفته است و چهار درصد موارد ابتلا از طریق انتقال مادر آلوده به کودک میباشد.
دکتر حمزه یادآور شد اگرفرد آلوده به ویروس ایدز وبه موقع شناسایی و تحت درمان قرار گیرد از عمر طبیعی برخوردار می شود.
در ادامه مهندس باباجانی مدیر کل محترم امور اجتماعی استانداری گفت: بیماری ایدز بیماری رفتاری است که پیچیدگی های خاص خود را دارد و عادلانه برخورد کردن با آن می تواند گره گشا باشد.خبر خوب این است که به نوعی سرعت شیوع این بیماری کاهش پیدا کرده است اما متأسفانه تغییراتی در روند ابتلا به وجود آمده است. 
و ی افزود: سن ابتلا به این بیماری پایین آمده و تعداد زنان مبتلا به ایدز افزایش یافته و نوع انتقال نیز از تزریق به روابط پرخطر جنسی تغییر یافته است.
در ادامه دکتر نامداری تبار کارشناس مسئول برنامه پایش و ارزشیابی به بیان اهداف کارگاه وتعیین سیاست های کنترل ایدز پرداخت . این کارگاه به صورت کارگروهی به مدت سه روز در حال برگزاری است.
۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید