اخبار

انسان سالم محور توسعه پایدار است

انسان سالم محور توسعه پایدار است

صبح امروز با حضور جمعی از مدیران  ادارات استان و مدیران عامل صنایع غذایی برتر ، مراسم اختتمیه نمایشگاه سه روزه صنایع غذایی استان برگزارشد

مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در این مراسم با اشاره به اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است گفت: یکی از پیش زمینه های ضروری و اساسی برای این مهم دسترسی همه آحاد جامعه به غذای سالم و کافی است.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی با عنوان آب و هوا در حال تغییر است ، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند افزود: ما امروزه از یک الگوی غذاییسالم برخوردار نیستیم و منشاء برخی از بیماری های غیر واگیر در حال حاضرغذا و مواد غذای ناسالم است.

 دکتر مستوفی به سرانه بالای مصرف قند و چربی و نمک در کشور اشاره کرد و گفت:ما توانسته ایم مصرف اسدهای چرب ترانس را کاهش دهیم و امیدواریم با برنامه ریزی و استراتزی هایی که از سوی و زارت بهداشت و معاونت غذا و دراوی دانشگاه علوم پزشکی در دست انجام است  شاهد کاهش مصرف قندو نمک نیز باشیم.

مدیر نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه به چالش های عمده حوزه ی غذا  اشاره کرد و اظهار داشت : تولید محصولات نا ایمن و فاقد مجوز ، قاچاق مواد خوراکی و آشامیدنی ، سواد تغذیه ای مردم و قدیمی بودن قوانین و مقررات مواد غذای و آشامیدنی از چالش های مهمی است که سلامت جامعه را تهدید میکند.

وی افزود : 80 درصد محصولات غذایی استان نشان رنگی تغذیه این را بر روی محصولاتشان درج کرده اند که این حرکتی مهم برای ارتقاء دانش مردم در خصوص استفاده از مواد عذایی است.

۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید