اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) هرگز تعطیل نبوده و نیست یک مورد ارجاعی به بیمارستان خصوصی "بیستون" نداشته‌ایم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) هرگز تعطیل نبوده و نیست یک مورد ارجاعی به بیمارستان خصوصی "بیستون" نداشته‌ایم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص خبر تعطیلی اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) در روزهای اخیر، گفت: به هیچ عنوان این امر صحت ندارد و همه چیز همواره برای عمل آماده بوده و اگر جراح به بیمارستان نیامده مساوی با تعطیلی اتاق عمل نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر ساره محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان امام علی (ع) پیشرفته‌ترین و فوق تخصصی‌ترین بیمارستان قلب غرب کشور است، گفت: این بیمارستان توسط بزرگانی بنا نهاده شده و هم اکنون نیز توسط بزرگانی ارائه خدمت در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی به قدمت 18 ساله این بیمارستان اشاره کرد و افزود: به تبع اتاق عمل‌های بیمارستان نیز قدمتی 18 ساله دارند و هیچ گاه به خاطر حجم بالای بیمار فرصت بازسازی آنها فراهم نبوده است.

وی تصریح کرد: با این وجود هیچگاه اتاق عمل بیمارستان تعطیل نشده و همواره ارائه خدمت داشته‌ایم و جهت بازسازی این اتاق عمل‌ها نیز برنامه داریم و در صورت راه‌اندازی اتاق عمل‌های بیمارستان طالقانی که کنار بیمارستان امام علی (ع) است، از این اتاق عمل‌ها استفاده کرده و اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) را بازسازی می‌کنیم، بطوریکه در این روند خدمات رسانی به بیماران متوقف نشود.

محمدی در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 1393 اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی طرح این است که تمام اقدامات لازم برای بیمار در بیمارستان دولتی انجام شود، به طوریکه حتی بیمار مجبور نباشد برای خرید یک قرص یا دارو به خارج از بیمارستان مراجعه کند، چه برسد به اینکه بخواهیم بیمار را به بخش خصوصی ارجاع دهیم.

وی تصریح کرد: ما اجازه این کار را نداریم و اینکه دکتر «سبزی» رییس بخش جراحی بیمارستان اعلام کرد‌ه‌اند چنین اتفاقی افتاده و بیمار به بخش خصوص ارجاع شده، یک مورد را به ما بصورت مکتوب اعلام کنند که بیمار از بیمارستان امام علی (ع) به بیمارستان خصوصی بیستون ارجاع داده شده است.

محمدی یادآور شد: در مواردی بیمار نیاز به انجام اقدامات فوق‌تخصصی دارد و نیاز به اعزام به تهران است که این مورد را حداقل در زمینه قلب نداشته‌ایم، اما در این صورت هم خود ما وظیفه داریم برای بیمار در یک بیمارستان فوق تخصصی دولتی پذیرش گرفته و سپس بیمار را ارجاع دهیم، نه اینکه بیمار را به بخش خصوصی ارجاع دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دکتر «سبزی» از سالها پیش رییس بخش جراحی بیمارستان امام علی (ع) بوده است، گفت: یکی از وظایف رییس بخش این است که کمبودها را اعلام کند.

وی افزود: رییس بخش باید تجهیزات مود نیاز بخش خود را اعلام کرده و بصورت کتبی از ما درخواست کند که تاکنون هیچ درخواست کتبی از سوی او برای درخواست تجهیزات اعلام نشده است.

محمدی همچنین با بیان اینکه مسئولین بیمارستانی طلب بسیاری از بیمه‌ها دارند، گفت: این امر موجب شده بیمارستان‌ها با مشکلات بسیاری در زمینه کار خود مواجه شوند و تامین تجهیزات برای آنها دشوار باشد، اما در بیمارستان امام علی (ع) هرگز اجازه نداده‌ایم برای لحظه‌ای نبود تجهیزات مانع انجام کار شود.

وی افزود: در این بیمارستان آنژیوپلاسمی درمان بصورت 24 ساعته انجام می‌شود و این یعنی اینکه هر بیماری که دچار سکته قلبی شده باید در هر ساعت شبانه روز کار آنژیوگرفی برای او انجام شود.

محمدی تصریح کرد: سه دستگاه ACT هم در بیمارستان داریم که حالا یا غیرقابل استفاده‌اند و یا دکتر جراح درخواست نکرده چندماهی بلااستفاده مانده‌اند، اما به محض اینکه دکتر «سبزی» طی روزهای اخیر بصورت شفاهی درخواست این دستگاه را کرده بود به سرعت و کمتر از نیم ساعت دستگاه برای او فراهم شد. حالا اینکه ما دستگاه را از بیمارستان بیستون به امانت گرفته‌ایم فرقی در اصل قضیه ندارد و مهم این است که ما دستگاه مورد نظر جراح بیمارستان را ظرف کمتر از نیم ساعت فراهم کرده‌ایم که کار عمل متوقف نشود و مشکلی به وجود نیاید.

محمدی یادآور شد: رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فوق تخصص قلب است و من که معاون درمان دانشگاه هستم متخصص قلب هستم و قطعا بیش از همه، ما از ضرورت توجه به بیماران قلبی آگاهیم.

وی تصریح کرد: به عنوان معاون درمان دانشگاه باید به همه بخش‌ها توجه یکسانی داشته باشم، اما همیشه گفته‌ام که قلب شوخی بردار نیست و کار یک لحظه است و بنابراین بیمار قلبی همیشه برای ما در اولویت است.

محمدی اظهار کرد: آقای «سبزی» به عنوان رییس بخش جراحی بیمارستان تاکنون درخواست کتبی پیرامون تامین تجهیزات از ما نداشته  و دو موردی را هم که بصورت شفاهی از ما درخواست کرده‌اند ظرف کوتاهترین زمان فراهم شده است.

وی افزود: در خصوص صحبت ایشان هم که گفته‌اند برخی افراد تمایل دارند بیماران قلبی را از بیمارستان امام علی (ع) به بیمارستان خصوصی بیستون برای گرفتن هزینه‌های بیشتر انتقال دهند یک مورد برای ما بیاورند که این اقدام صورت گرفته است تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.          

محمدی در خصوص خبر تعطیلی یک‌روزه اتاق عمل بیمارستان امام (ع) در روزهای اخیر نیز گفت: به هیچ عنوان این امر صحت ندارد و اتاق عمل هیچگاه تعطیل نبوده و همه چیز همواره برای عمل آماده بوده است و اگر جراح خود به بیمارستان نیامده مساوی با تعطیلی اتاق عمل نیست.

۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید