اخبار

مرکز "سوختگی" غرب کشور به‌زودی تجهیز می‌شود

مرکز "سوختگی" غرب کشور به‌زودی تجهیز می‌شود
مسئول پیگیری و احداث بیمارستان سوختگی "گلستان" کرمانشاه، از پیشرفت بیش از 95 درصدی ساخت این بیمارستان خبر داد.
دکتر محمدحسین حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: بیمارستان سوختگی گلستان از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که با صرف اعتباری بالغ بر 188 میلیارد ریال هم اکنون در مراحل پایانی کار خود قرار دارد.
وی از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی ساخت این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: به زودی و با اتمام کار اجرایی ساختمان بیمارستان، کار تجهیز آن شروع می‌شود.
حاتمی زیربنای این بیمارستان را 9500 مترمربع عنوان کرد و افزود: این بیمارستان در دو بلوک چهار و سه طبقه ساخته شده است.
وی تصریح کرد: این بیمارستان 50 تختخوابه بوده و قرار است هشت تخت بستری اورژانس، 12 تخت BICU یا تخت ویژه سوختگی، 20 تخت بستری و 10 تخت بستری هایپر در این بیمارستان قرار داده شود.
حاتمی راه اندازی این بیمارستان را موجب تحول چشمگیر در درمان سوختگی در استان دانست و افزود: در حال حاضر تنها یک بخش سوختگی در بیمارستان امام خمینی(ره) با امکانات اندک فعال است که همین امر مشکلاتی را برای بیماران سوختگی بوجود آورده است.
وی افزود: در بیماران سوختگی مهمترین سد دفاعی بدن یعنی پوست دچار آسیب شده که همین امر حساسیت ویژه‌ای در درمان این بیماران ایجاد کرده و نیاز به فضاهای استریل با توجه به احتمال بالای ایجاد عفونت در بیماران اهمیت بالایی دارد که دربیمارستان سوختگی همه این فضاها ایجاد شده است.
مسئول پیگیری و احداث بیمارستان سوختگی گلستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این بیمارستان قسمت‌های مختلف از جمله سه اتاق عمل پیشرفته، بخش تشخیصی و بخش فیزیوتراپی قرار دارد که همه این بخش‌ها به زودی برابر آخرین استانداردهای جهانی تجهیز می‌شوند.
۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید