اخبار

پاروی هم افزایی و نسیم مرافقت/ یادداشتی در باب تلاش نمایندگان استان برای توسعه سلامت

پاروی هم افزایی و نسیم مرافقت/  یادداشتی در باب تلاش نمایندگان استان برای توسعه سلامت
پاروی هم افزایی و نسیم مرافقت

یادداشتی در باب تلاش اخیر نمایندگان استان برای توسعه سلامت

                                                                                                                                                        مهدی محمدی

 

ما وقتی  بیماریم همه چیز مقابل چشمانمان رنگ می بازد... هیچ چیز اهمیت ندارد، تمام لذت های زندگی ، خانواده ، پول ، ثروت ، خانه ،خودرو ، همه چیز.  به عبارتی دیگر وقنی درد امانمان را می برد با هیچ چیز دیگر امان و اطمینان نمی یابیم.

این  دلیل مهمی است برای بازگویی یک نکته غیر قابل انکار و روشن و آن اینکه ( سلامت ، اصل است ).
 اما برای اینکه این طلای ناب و این الماس درخشنده را پاس بداریم چه باید بکنیم....؟
جدای از اینکه جواب سوال نزد خود ماست و هرکسی باید برای ارتقای سلامت تلاش کند ، بخش عمده پاسداشت این گوهر نزد سیاستگذاران است ؛ آنان باید با درک اهمیت بی چون و چرای سلامت ، برای نگهبانی از آن تلاش کنند. کاری که دولت دکتر روحانی انجام داد و سلامت را از حاشیه به متن و از ذیل جدول اولویتهای دولت به صدر آورد.
بخشی از این سیاستگذاران در حقیقت قانونگذارانی هستند که در کمال خوشبختی نماینده مستقیم خود مردم هستند، این برگزیدگان جدای از رسالت بزرگی که در زمینه وضع قوانین رشد دهنده سلامت دارند، در قبال موکلین خود دارند نیز مسئولند .
چندی است که نمایندگان محترم مردم استان کرمانشاه این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده اند، به طوری که ضمن برگزاری جلسات مختلف کاری به بررسی وضعیت سلامت در استان پرداخته  ، هرکدام به سهم خود و برای مردم حوزه انتخابیه خود دست به کار شده و در ملاقات های مکرر با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاونان ارشد این وزارتخانه موفق به گرفتن دستوراتی شده اند که هرکدام در جای خود حائز اهمیت است.
این توجه و این جدیت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی یک پیام مثبت و روشن دارد . و آن درک عمیق وکلای مردم از اهمیت سلامت است . همین کافی است تا آنان دست در دست هم داده و دراین زمان که شرایط برای جهش حوزه سلامت مهیاست با یاری سیستم سلامت استان ، کاری  کنند کارستان که تا همیشه ماندگار بماند و نام آنان به عنوان نجاتگران استان از عقب ماندگی های رنج آور سال های گذشته عرصه سلامت ثبت شود،
این نیاز، یک واقعیت است چراکه ما جداً و شدیدآً به این همدلی و همت نیاز مندیم. 
اینجانب به عنوان یک شهروند دوستدار سلامت بر این باورم که این اقدام که موارد مشابه آن را در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی نیز می توان نام برد به طوری که در اثرات مثبت آن نمی توان مردد بود ، راه صحیحی است که با افزایش مطالبات از مرکز و بالا بردن سطح توقع مردم از نظام سلامت و دولت می توان با موج جدید و پاگرفته در استان همراه شد و کشتی ارتقای سلامت را با پاروی هم افزایی و نسیم مرافقت و موافقت به سوی ساحل توفیق هدایت کرد.
.
۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید