اخبار

دو درصد جامعه به ویروس هپاتیت B مبتلا هستند

دو درصد جامعه به ویروس هپاتیت B مبتلا هستند
دو درصد جامعه به ویروس هپاتیت B مبتلا هستند و در حال حاضر 1.5 میلیون نفر در کشور به این ویروس آلوده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: دو درصد جامعه به ویروس هپاتیت B مبتلا هستند و در حال حاضر 1.5 میلیون نفر در کشور به این ویروس آلوده هستند.

دکتر حسین بیگلری گفت: ویروس هپاتیت B را ویروسی مهاجم است که قابلیت انتقال این ویروس بالاست، لذا از همه افراد می‌خواهیم نسبت به انجام روش‌های پیشگیری از این بیماری اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه هپاتیت به معنای التهاب و تورم کبد است، گفت: این بیماری به طور معمول توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود.

بیگلری با اشاره به وجود چهار نوع ویروس هپاتیت A، B،C و E، اظهار کرد: هپاتیت‌های A و E از طریق آب و غذای آلوده منتقل شده و دو نوع هپاتیت B و C از طریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده منتقل می‌شوند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: گروم دوم که شامل هپاتیت B و C است فراوانی بیشتری در جوامع داشته و در گذشته از عوامل اصلی سیروز و یا سرطان کبد محسوب می‌شدند.

بیگلری تصریح کرد: راه انتقال این دو نوع ویروس از طریق استفاده از خون و فرآورده های خونی آلوده، استفاده از وسایل تیز و برنده آغشته به خون آلوده، از مادر به جنین، انجام هرگونه تتو و خالکوبی غیربهداشتی و یا هر نوع خراش پوستی با وسایل تیز آغشته به خون آلوده می‌باشد که در همه این راه‌ها ویروس هپاتیت B تهاجمی‌تر از ویروس هپاتیت C عمل می‌کند و به همین علت موارد هپاتیت B در همه جوامع بیشتر از سایر انواع آن است.

وی افزود: با ورود ویروس هپاتیت B به بدن بسته به مقاومت بدن فرد و تعداد ویروس ورودی بین چند هفته تا چند ماه دوره کمون و نهفتگی بیماری به طول می‌انجامد.

این مقام مسئول افزود: بعد از این دوره در برخی افراد بیماری بدون علامت بوده و در برخی نیز با ایجاد علائمی از جمله تهوع، درد شکم در ناحیه فوقانی راست شکم و یا زرد شدن چشم خود را نشان دهد.

بیگلری گفت: ویروس هپاتیت B می‌تواند در برخی افراد فعال شده و در برخی تا پایان عمر بصورت خفته و خاموش باقی بماند.

۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید