اخبار

سمینار منطقه ای سه روزه بیوتروریسم در کرمانشاه برگزار شد

سمینار منطقه ای سه روزه بیوتروریسم در کرمانشاه برگزار شد

سمینار منطقه ای بیو تروریسم در غرب کشور از امروز دوازدهم آبان ماه به مدت سه روز در تالار بعثت کرمانشاه با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است.

این سمینار با همت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بسیج جامعه پزشی با همکاری مرکز فوریتهای پزشکی برگزار گردید.

در این سمینار معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه لازمه ی شرایط امروز دنیا و جنگهای کور آماده بودن و آشنایی با مباحث بیوتروریسم است گفت: شرایط خاص امروز منطقه و حتی دنیا و جنگ های کثیفی که اتفاق می افتد ضرورت ایجاد آمادگی برای شناخت و مقابله با پدیده بیوتروریسم را ایجاب می کند.

  وی به حضور داعش در عراق و سوریه و دیگر جنگ های منطقه همچون یمن که در گیر مباحث بیوتروریسم هستند اشاره کرد و گفت: کشور ما از این نظر که در مرکزیت این توطئه ها قرار گرفته بایستی خود را بیش از دیگران برای مقابله با بیوتروریسم آماده کند.

دکتر فرید نجفی ضمن بیان اینکه بایستی به دنبال راه اندازی رشته هایی در خصوص مباحث بیوتروریسم باشیم گفت: حتی دانشکده و دانشگاه هایی را با این عنوان و در این جهت تأسیس کنیم و از پرداختن به کارهای سطحی بپرهیزیم زیرا امروز جنگ های دنیا دیگر فرد نظامی و غیر نظامی را نمی شناسد و آسیبهای آن بسیار فراگیر است.

وی گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مدیریت کلان منطقه سه را در بین 10 کلان منطقه بعهده دارد و یکی از مأموریت های ما توسعه دانش بیوتکنولوژی کشور است که این دانش ارتباط مستقیمی با بحث بیوتروریسم دارد زیرا که بسیاری از تکنیک هایی که در این دانش وجود دارد در بیوتروریسم کاربرد دارد.

دبیر علمی کلان منطقه سه دانشگاه های علوم پزشکی کشور از مهندسی ژنتیک ، تکنولوژی های DNA  و مهندسی پروتئین بعنوان تکنیک های تأثیر گذار بیوتکنولوژی در بیوتروریسم یاد کرد.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منبع تغذیه کننده علمی عراق و منطقه اقلیم کردستان است و مانند نگینی در غرب کشور بعنوان تکمیل کننده بار علمی آنان می باشد و از طرفی نیز باید بار درمان بیماران عراق را به دوش بکشد.


 

۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید