اخبار

ظرف دو سال اخیر یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای استان کرمانشاه خریداری شده است

ظرف دو سال اخیر یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای استان کرمانشاه خریداری شده است
کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: خرید هزار میلیارد ریال وسایل و تجهیزات پزشکی توسط مراکز درمانی استان ظرف یکی 2 سال گذشته نشان از ارتقای کیفیت خدمات درمانی این استان و جایگاه آن در سطح کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کریم روز چهارشنبه در نخستین همایش قطب های تجهیزات پزشکی کشور که از طریق ویدئو کنفرانس پخش شد، افزود: کرمانشاه هم اکنون از لحاظ وسایل و تجهیزات پزشکی یکی از قطب های مهم کشوری است.
وی اظهار کرد: امروزه پیشرفت های پزشکی و تجهیزات پزشکی مکمل هم هستند و اگر در زمینه های مختلف علم پزشکی پیشرفت کنیم ولی در زمینه تولیدات با کیفیت تجهیزات پزشکی توفیقی نداشته باشیم از قافله پیشرفت پزشکی روز دنیا جا خواهیم ماند.
کریم بیان داشت: سالانه 500 میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در دنیا تجارت می شود در حالی که سهم کشور ما از این صنعت 2 دهم درصد است که این آمار نشان می دهد چه فرصت مناسب و عظیمی در زمینه تجارت تولیدات تجهیزات پزشکی با کیفیت در سطح جهان وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگر تجهیزات با کیفیت پزشکی در داخل کشور تولید شود راه را برای ویژه خواری و رانت های این صنعت در کشور بسته خواهد کرد.
وی گفت: نظام تحول سلامت در کشور فرصت بسیار مهمی برای پیشرفت و بازسازی تجهیزات پزشکی در داخل کشور فراهم آورده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و گفت و گو در باره چالش های موجود در زمینه ارتقا بخشی و استانداردسازی تجهیزات پزشکی در سطح کشور عنوان و اظهار امیدواری کرد که حاصل این همایش ارایه راهکارهای مناسب و مثبت در جهت بهبود سیاست گذاری های کلان در این حوزه شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون تن جمعیت در غرب ایران واقع شده است.

۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید