اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مواجهه با بیوتروریسم آماده می شود

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مواجهه با بیوتروریسم آماده می شود
کرمانشاه- ایرنا- دبیر اجرایی همایش پدافند غیرعامل با موضوع 'بیوتروریسم' در غرب کشور، هدف از برگزاری این همایش را کسب آمادگی به دلیل گذرگاه بودن کرمانشاه برای زائران عتبات عالیات و نیز گسترده بودن پدیده شوم تروریسم در عراق عنوان کرد.

دکتر حسام الدین نظری دبیر اجرایی همایش روز چهارشنبه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش فقط مباحث پزشکی دنبال نمی شود بلکه از نظرات کارشناسان برجسته نظامی و نیز سیاست گذاران بحث بیوتروریسم در سطح کلان نظام نیز برای مواجهه با موضوع بیوتروریسم استفاده می کنیم.
وی اظهار کرد: در این همایش به صنعت، مواد غذایی و فراریخته نیز گریزی خواهیم داشت چرا که بیوتروریسم به معنای استفاده از مواد بیولوژیک مانند غذاها، میکروب ها، عوامل ژنتیک و یا تغییر در مسایل بیولوژیک به منظور کشتن افراد یک جامعه و یا کنترل آن جامعه و حتی تاثیر بر نسل های بعدی است.
به گفته نظری، ما امروزه شاهد تغییرات در مواد غذایی و صنعتی هستیم و هنوز هم تحقیقات در این زمینه کامل نشده که این تغییرات در مواد غذایی و دارویی آیا به نفع بشر است یا خیر؟
وی در خصوص میزان آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در صورت شیوع بیوتروریسم بیان داشت که به دلیل بعد امنیتی موضوع بیوتروریسم در کشور به طور تخصصی بیمارستان بقیه الله تهران مجهز به آزمایشگاه خاص این موضوع است هرچند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با وجود متخصصین برجسته عفونی، تغذیه و آزمایشگاه هایی که در اختیار دارد نیز برای مواجهه با این پدیده آمادگی دارد.
نظری در خصوص اعضای شرکت کننده در همایش نیز گفت که این همایش مختص منطقه سه آموزشی شامل استان های همدان، کردستان، ایلام و با محوریت و دبیری کرمانشاه است و طی سه روز برگزاری همایش 57 نفر سخنران داریم، همچنین چهار نفر از مدیران وزارتخانه و نیز هیات برد بیوتکنولوژی و ریاست انستیتو پاستور نیز حضور دارند.

۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید