اخبار

شروع به کار دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تا 2ماه دیگر

شروع به کار دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تا 2ماه دیگر
کرمانشاه- ایرنا- مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه باهدف ارتقای سطح کیفی خدمات به مراجعه کنندگان و تکریم آنان اقدام به خریداری دستگاه رادیوتراپی کرده اند و اکنون روند نصب این دستگاه در بیمارستان در حال انجام است و مسوولان تلاش دارند تاهرچه زودتر این دستگاه را راه بیاندازند

به گزارش خبرنگار ایرنا بیمارستان 714 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در 11 طبقه سال 84 آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور محسوب می شود، بخش رادیوتراپی این بیمارستان هم با یک دستگاه در سال 87 راه اندازی شد.
رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان اینکه این بیمارستان از سال 87 مجهز به بخش رادیوتراپی بوده گفت: یک دستگاه رادیوتراپی در این بخش مستقر بود و به بیماران منطقه غرب کشور خدمات ارایه می شد.
دکتر علی سروش، حجم مراجعات به بخش رادیوتراپی بیمارستان را در سال های اخیر بسیار بالا دانست و افزود: با توجه به اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان های همجور دستگاه رادیوتراپی نداشتند از این رو تمام بیماران منطقه برای استفاده از این دستگاه به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه می کردند.
او حجم بالای مرجعه کنندگان به بخش رادیوتراپی این بیمارستان را منجر به استهلاک و خراب شدن پی در پی دستگاه دانست و گفت: این خراب شدن های مستمر هم به ضرر بیماران بود و هم برای بیمارستان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود و از این رو پیشنهاد خریداری یک دستگاه جدید رادیوتراپی را به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان دادیم که با آن موافقت شد.
وی هزینه خریداری این دستگاه را بیش از 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مربوطه توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تامین شد.
او در مورد مشخصات فنی این دستگاه نیز گفت: این دستگاه رادیوتراپی ورژن سال 2015 و ساخت یکی از برندهای معتبر کشور انگلستان است که جزء برندهای برتر دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی محسوب می شود و مجهز به فن آوری روز دنیا است.
رییس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در ادامه گفت: وزارت بهداشت بعد از مراحل ورود و ترخیص، این دستگاه را اواخر مرداد امسال تحویل بیمارستان داد و ما هم از اواسط شهریور مراحل مربوط به مونتاژ و نصب دستگاه را آغاز کردیم.
سروش افزود: مراحل نوسازی و بهسازی فضای بخش رادیوتراپی و همچنین نصب فیزیکی دستگاه به پایان رسیده و مرحله نصب نرم افزارهای این دستگاه که باید توسط شرکت تولید کننده انجام شود باقی مانده که این مرحله نیز حدود 2 ماه طول می کشد.
او گفت: تمام تلاش ما نصب و راه اندازی هرچه سریعتر این دستگاه و ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت به مراجعه کنندگان است.
وی دلیل تاخیر در شروع به کار دستگاه را نصب نرم افزارهای آن و آموزش به اپراتورهای دستگاه دانست و اظهار کرد: تمام توان خود را برای راه اندازی هرچه سریعتر این دستگاه به کار می بریم.
او در مورد دیگر دستگاه رادیوتراپی بیمارستان نیز گفت: قصد داریم این دستگاه را هم به روز کنیم و از آن استفاده نماییم.
سروش حجم مراجعات به بخش رادیوتراپی بیمارستان را بالا دانست و افزود: برای ارایه خدمات به موقع و مطلوب به مردم نیاز به سه دستگاه در بخش رادیوتراپی داریم.
دستگاه رادیوتراپی یا پرتودرمانی دستگاهی است که به منظور درمان برخی از سرطان ها به کار می رود. 
رادیوتراپی یا رادیاسیون انکولوژی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلول های بدخیم است. 
رادیوتراپی می تواند بعضی از سرطان هایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند، همچنین رادیوتراپی می تواند به عنوان قسمتی از معالجه باشد و از عود تومور بعد از جراحی برداشت تومور بدخیم (برای مثال، مراحل اولیه سرطان پستان) جلوگیری کند. 
پرتودرمانی اثر شیمی درمانی را افزایش می دهد و در تومورهای حساس، قبل، بعد و همزمان با شیمی درمانی استفاده می شود.
سروش در ادامه افزود که با همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات به بیماران سرطانی در آینده نزدیک یک مرکز مجهز تحقیقاتی و درمانی شامل بخش های بستری، تصویربرداری، کلینیک و فضای لازم برای نصب دو دستگاه رادیوتراپی در محل بیمارستان امام رضا (ع) احداث خواهد شد. 
وی اضافه کرد: نقشه های مجتمع مربوطه آماده و مراحل و تشریفات مناقصه و واگذاری به پیمانکار در حال اجراست و ان شاالله ظرف مدت یکسال این مرکز ساخته خواهد شد.
رییس بیمارستان امام رضا همچنین گفت: همزمان با اجرای این پروژه برنامه توسعه اورژانس بیمارستان با اضافه نمودن بخش هایی به مساحت حدود سه هزار متر مربع برای ارایه خدمات بهینه به بیماران اورژانسی اجرا خواهد شد.
سروش در پایان از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجهت تأمین اعتبارات لازم در راستای توسعه خدمات این بیمارستان قدردانی کرد.

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید