اخبار

ورود مواد خوراکی ناسالم ساده ترین راه برای ایجاد ناامنی در کشور

ورود مواد خوراکی ناسالم ساده ترین راه برای ایجاد ناامنی در کشور
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ورود کالای سلامت محور مخصوصاً مواد غذایی ناسالم از طریق مرزها می تواند خطرات جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد آورد.

دکتر امید عبدی در دومین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که امروز سه شنبه نوزدهم آبان ماه در معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه تهدیدات منظقه ای در استان کرمانشاه بیش از سایر استانها است گفت: دشمن می تواند به راحتی و با وارد کردن کالاهای سلامت محور ناسالم از قبیل مواد خوراکی، دارو و آرایشی و بهداشتی صدمات جبران ناپذیری را بر سلامت جامعه وارد کند.

وی افزود: تلاش های زیادی از سوی دشمنان برای وارد کردن مواد خوراکی ناسالم و حتی انواع مخدرها و روانگردان ها به کشور ما صورت می گیرد که این می طلبد مسئولین امر نظارت خود را بر مرزها بیشتر کنند .

دکتر عبدی با اشاره به اینکه برخی از این خطرات بعد از گذشت چند سال مشخص می شوند خاطرنشان کرد: در سال های پیش فرآورده های خونی زیادی به کشور ما وارد شد و بین نیازمندان توزیع گردید که بعد از گذشت چند سال مشخص گشت که خون ها آلوده به ویروس HIV بودند.

وی گفت: مانباید به سادگی از کنار ورود واردات محصولات خوراکی،‌آشامیدنی ،‌آرایشی و بهداشتی وانواع داروها بگذریم و به همین خاطر معاونت غذا و دارو نظارت جدی و محکمی را بر این کالاها اعمال می کند.

۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید