اخبار

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وزارت بهداشت تنها می‌تواند 25 درصد سلامت را مدیریت کند

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وزارت بهداشت تنها می‌تواند 25 درصد سلامت را مدیریت کند

سرپرست معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت با تمام توان و امکاناتی که دارد، فقط می‌تواند 15 تا 25 درصد سلامت را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، علی الماسی در نشست با سمن‌های حوزه بهداشت و سلامت استان کرمانشاه که امروز(19 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت با تمام توان و پیشرفت تجهیزاتی که دارد، فقط می‌تواند 15 تا 25 درصد سلامت را مدیریت کند و 75 درصد مابقی به جنبه‌های بین‌ بخشی و مشارکت‌های مردمی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته دسترسی به ظرفیت این بخش 75 درصدی کمتر بود، اظهار کرد: اکنون با تشکیل معاونت اجتماعی، هدف‌گذاری شده که بتوان با تعامل با سایر بخش‌ها و مشارکت مردم آن سهم 75 درصدی هم مدیریت شود.

سرپرست معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم جامعه محور بودن سلامت، اظهار کرد: معاونت اجتماعی نقش بسزایی در تحقق رویکرد اجتماع محوری در بعد سلامت دارد.

الماسی استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در بخش سلامت، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مجمع خیرین، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فراهم کردن روابط بین بخشی و ... را از مهمترین رئوس فعالیت‌های معاونت اجتماعی دانست و افزود: کرمانشاه جزو نخستین استان‌هایی بود که این معاونت را راه‌اندازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت برنامه‌هایی را نیز برای آینده پیگیری می‌کند که از مهمترین آنها می‌توان به تدوین برنامه جامع سلامت استان با رویکرد مباحث جتماعی اشاره کرد.

در ادامه این نشست، سمن‌های فعال حوزه بهداشت و سلامت استان کرمانشاه  به بیان نظرات خود پرداختند.

۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید