اخبار

سازمان های بیمه گر 580 میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا (ع)کرمانشاه بدهکارند

سازمان های بیمه گر 580 میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا (ع)کرمانشاه بدهکارند
کرمانشاه- ایرنا- رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، میزان مطالبات این بیمارستان از سازمان های بیمه گر را از شهریور 94 تا شهریور 95 حدود 580 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وجود درخواست ها و پیگیری های صورت گرفته این مبلغ هنوز وصول نشده است.

به گزارش ایرنا دکتر علی سروش روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از بیمارستان 714تختخوابی امام رضا (ع) به عنوان بزرگترین، مجهرترین و مدرنترین مرکز درمانی غرب کشور نام برد و افزود: در این بیمارستان خدمات منحصر به فردی به مردم مناطق غرب و شمال غرب و کشورهای همجوار ارایه می شود.
او با اشاره به اینکه بیمارستان از سال 84 راه اندازی شده گفت: این مرکز با دارا بودن تجهیزات و بخش های منحصر به فردی چون رادیوتراپی و پیوند مغز استخوان و 2 هزار پرسنل و اعضای هیات علمی، بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می شود.
وی این مرکز را سطح سوم ارجاع بیماران اعلام کرد و گفت: در اعتبار بخشی و هتلینگ نیز جزو بیمارستان های برتر کشور شناخته شده است.

** بهره برداری از بیمارستان گلستان تا پایان امسال
رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، در ادامه این نشست خبری به پروژه های در دست اجرای این بیمارستان اشاره کرد و یکی از این پروژه ها را بیمارستان 50 تختخوابی گلستان با 92 درصد پیشرفت فیزیکی نام برد و گفت: این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
سروش همچنین افزود: بخش شیمی درمانی و سرطان نیز در پنج طبقه و متراژ هفت هزار و 200 متر مربع با ظرفیت حدود 100 تخت بستری و دو دستگاه رادیوتراپی در آینده راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: در بحث توسعه و بهسازی اورژانس 2 هزار و 500 متر فضا به اورژانس کنونی اضافه خواهد شد و کلینیک جامع با بیش از 80 مطب تخصصی و فوق تخصصی در مراحل پایان احداث است.
به گفته او بلوک زایمانی در طبقه پنجم مرکز و به مساحت 600 متر مربع نیز ساخته خواهد شد.
سروش از راه اندازی بخش جراحی قلب باز و بخش نورواینترونشن و مرکز جامع توانبخشی در آینده خبر داد و از مسوولان و بخصوص نمایندگان مردم در مجلس خواست بیمارستان را در پیشبرد این اهداف در راستای ارایه خدمات شایسته به مردم این استان که سال ها به دلیل جنگ تحمیلی از حداقل ها محروم بوده اند،، یاری کنند.
او از دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل پیگیری دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) قدردانی کرد و گفت: برای خرید این دستگاه 100 میلیارد ریال هزینه شده و تا حدود دو ماه دیگر راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه در سفر وزیر بهداشت به استان درخواست 'ام آر آی سه تسلا'، 'سی تی اسکن 256 اسلایس'، و 'آنژیوگرافی بای پلین' را کردیم، از موافقت وزیر با خریداری این دستگاه ها خبر داد و گفت: حواله های این تجهیزات از طرف وزارت بهداشت به هیات امنای صرفه جویی ارزی ارجاع شده که همت و حمایت استاندار و نمایندگان مردم در مجلس برای تسریع در خریداری این دستگاه ها را می طلبد.
او اظهار کرد: واگذاری هرچه سریعتر این تجهیزات به بیمارستان امام رضا (ع) در ارتقای کیفیت خدمات و تسریع در آن بسیار موثر است.
سروش در ادامه سخنان خود همچنین واحد مدیریت سکته حاد مغزی و واحد پذیرش بیماران بین الملل را از دیگر اقدام های موفق این بیمارستان دانست که چند ماه قبل راه اندازی شده است.

**مراجعه روزانه 15هزار نفر به بیمارستان
رییس بیمارستان امام رضا (ع) یکی از مشکلات این مرکز را نداشتن همراه سرا برای مراجعینی که برای درمان از استان های مجاور مراجعه می کنند، دانست و گفت: با وجود تلاش مسوولان و خیرین هنوز این مرکز فاقد همراه سرا است.
سروش یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان را حجم بالای مراجعان دانست و افزود: روزانه حدود 15 هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند که این مساله مخاطراتی از جمله طولانی شدن زمان بهبود زخم ها و طولانی شدن زمان بستری، شیوع عفونت های مقاوم به درمان و به خطر افتادن آرامش و مدیریت درد در بیماران را برای بیماران و همراهان به دنبال دارد.
او گفت: حریم خصوصی بیماران دیگر نیز در ملاقات های بی رویه و پرتعداد رعایت نمی شود که ما برای کاستن از انتشار و رشد عوامل عفونی که با هجوم ملاقات کنندگان به بیمارستان پیش می اید برای حفظ سلامت کودکان از اول آبان ماه ورود کودکان را ممنوع اعلام کرده ایم.
وی اضافه کرد: کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف به محض قرار گرفتن در محیط های شلوغ که عوامل عفونی هم در آنجا پراکنده است، بیمار می شوند و این بیماری را به مهد کودک و مدرسه و به کل جامعه منتشر می کنند البته ورود کودکان به اورژانس و کلینیک برای دریافت خدمات مانعی ندارد.
سروش با قدردانی از حمایت های مسوولان استان و با آرزوی استمرار این کمک ها در تامین اعتبارات پروژه ها و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) از مردم نیز خواست که با رعایت فرهنگ درست عیادت از ملاقات های پر تعداد و طولانی مدت و غیرضروری در غیر ساعات ملاقات بپرهیزند.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید