اخبار

مردم دیگر از مراجعه به بیمارستان وهزینه های سنگین آن نمی ترسند

مردم دیگر از مراجعه به بیمارستان وهزینه های سنگین آن نمی ترسند
مردم دیگر از مراجعه به بیمارستان وهزینه های سنگین آن نمی ترسند
به گزارش ایرنا، دکتر حسین کریم روز شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان اسلام آبادغرب افزود: دولت در شروع کار طرح نظام سلامت با حجم سنگین کمبودها و عقب ماندگی ها روبرو بود و وارث مشکلات عمده سلامت شد.
او گفت: دولت با توجه ویژه به سلامت امید مردم را افزایش داد اما با چالش های بسیاری روبرو شد و خیلی ها وزارت بهداشت را در این طرح مردمی تنها گذاشتند.
وی با بیان اینکه دولت در یک حرکت بزرگ پرداختی از جیب مردم را از 55 درصد به سه یا 6 درصد رساند، گفت: قبلا حدود 11 میلیون نفر در کشور بیمه نبودند و 100 درصد پول را پرداخت می کردند اما الان همه بیمه شده اند و همان سه یا 6 درصد را پرداخت می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: متاسفانه پرداخت زیرمیزی به اشکال گوناگون برای دریافت خدمات پزشکی مرسوم بود اما اکنون در این زمینه شکایتی به سیستم نداریم.
کریم افزود: دولت با یک عزم جهادی مشکلات را حل کرد به گونه ای که اکنون با همت دولت یکی از بزرگترین رضایتمندی مردم در حوزه درمان است.
وی یادآور شد که هجمه های زیادی از حوزه های مختلف به وزارت بهداشت و طرح مردمی نظام سلامت وارد شد.
وی در ادامه اولویت اول برای دولت تدبیر و امید را سلامت مردم دانست و با بیان اینکه دولت پدر ملت است، گفت: دولت باید برای درمان و بهداشت مردم به عنوان فرزندان خود از هیچ کمکی دریع نکند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: بیماران قبلا از ترس هزینه به بیمار مراجعه نمی کردند و بیماری شان به مرحله غیرقابل برگشتی می رسید الان این نگرانی نیست و مردم با بروز مشکل به بیمارستان ها مراجعه می کنند.
کریم افزود: همدلی و وفاق برای حل مشکلات در کشور، استان و شهرستان ها حل کننده مشکلات است اما کینه و دشمنی اعتماد مردم را سلب می کند.
وی یادآور شد که نواقص هست اما باید برای حل مشکلات فرصت داد و ما از انتقادهای درست استقبال می کنیم و هرچه برای مردم تلاش کنیم کم است و همیشه شرمنده مردم هستیم.
وی اظهار کرد: کرمانشاه از نظر زیرساخت های سلامت جزو آخرین استان ها بود اما با نظر ویژه شخص دکتر هاشمی وزیر بهداشت، اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل پروژه ها و آغاز پروژه های جدید و بهینه سازی فضاها اقدام شد.
وی گفت: سال های قبل سالیانه حدود 20 تا 30 میلیارد ریال تجهیزات به استان می رسید اما اکنون حدود 800 میلیارد ریال تجهیزات به استان وارد شده است.
او یادآور شد سهم استان کرمانشاه از استخدام نیروها با توجه به تعداد بسیار زیاد بیکاران کم است و نمایندگان باید در این زمینه و برای جذب نیروی انسانی و نیروی تخصصی فریاد بزنند و پیگیری کنند.
۴ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید