اخبار

از ابتدای سال تاکنون ۱۴۵ تن مواد غذایی فاسد در کرمانشاه کشف و ضبط شده است

از ابتدای سال تاکنون ۱۴۵ تن مواد غذایی فاسد در کرمانشاه کشف و ضبط شده است
مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه گفت: بالغ بر ۱۴۵ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمانشاه کشف و ضبط شده‌ است.
بهمن خدادادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به کشف 9 تن رب انار فاقد برچسب اصالت در شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 145 تن مواد غذایی ناسالم و فاسد در سطح استان کشف و ضبط شده‌ است.
مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه با بیان اینکه هر محصولی که در بازار عرضه می‌شود باید دارای بسته بندی و برچسب اصالت باشد، گفت: در صورت کشف و مشاهده کالایی که فاقد این ویژگیها باشد، کارشناسان سازمان بهداشت محیط با همکاری دستگاه قضایی اقدام به ضبط محصول و انتقال به آزمایشگاه برای برای بررسی عوامل میکروبی و بهداشتی خواهند کرد.
خدادادیان محصولات کشف شده را شامل مواد مختلف ازجمله خمیر مرغ، خرما، انواع آشامیدنیها و مواد گوشتی عنوان کرد و افزود: این مواد به صورت غیربهداشتی و غیر مجاز تهیه شده یا تاریخ مصرف آنها گذشته است.
وی با بیان اینکه 90 درصد این کشفیات از طریق تماسهای مردمی انجام شده‌است، عنوان کرد: به عنوان مثال 65 تن خرما، 9 تن خشکبار و 12 تن خمیر مرغ با همکاری و تماسهای همشهریان با سازمان بهداشت محیط انجام شده است.
مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه از همکاری این سازمان با تعزیرات، دامپزشکی و اتاق اصناف خبر داد و افزود: مردم با همکاری با مامورین بهداشت محیط و دقت به تاریخ تولید، نحوه عرضه و استاندارد محصول در هنگام خرید سهم زیادی در سالم نگه داشتن محیط پیرامون و سلامت شخصی خود و دیگران خواهند داشت.
خدادادیان با اشاره به اینکه سامانه 190 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردم در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی مراکز اسکان، تهیه و توزیع مواد غذایی است عنوان کرد: با راه‌اندازی این سامانه خود مردم و همشهریان به عنوان بازرسان ما فعالیت و محیط را برای افراد سودجو و متخلف ناامن می‌کنند.
۴ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید